Padali aj jednotky. Veta, ktorá asi najlepšie vystihuje júlové hodnotenie. Práce, ktoré si vyslúžili najnižšiu známku, v niektorých prípadoch vyvolali debatu, či ich vôbec pripustiť k hodnoteniu. Úplne pri nich totiž chýbala kreatíva, teda primárne to, čo by sme mali hodnotiť. O tom, ktoré to boli, taktne pomlčím.
A pomlčím aj o tej najlepšej (print Vrchol osvieženia pre Zlatý Bažant od THIS IS LOCCO), keďže pochádza z „mojej agentúry“. K nej možno len toľko, že bola veľká škoda, že vo svojej kategórii nenašla tento mesiac solídnejšieho vyzývateľa.
Zhrňme si teda to lepšie, čo mesiac ponúkol. Určite je to QR knižnica pre Telekom od MUW Saatchi & Saatchi. Priznám sa však, že hodnotiť túto prácu bol pre mňa (a nielen pre mňa) trocha rébus. Všeobecne sme oceňovali samotnú aktivitu a craft, ktorý až páchol spáleninou. Zároveň však nápad uložiť knihy do tvaru QR kódu zaváňa slušným retrom. Keby technológia QR kódu vznikla včera, hovorili by sme možno o šampiónovi hodnotenia, takto sú dojmy rozpačité. Video je na tom lepšie, no zároveň je to formát, kde je QR kód nefunkčný. Môže z toho byť Klinec, ale rovnako z toho nemusí byť ani shortlist. Ako vravím, rébus.
Z ďalších prác vynikla ešte tradične craftovo solídna Tatra banka a príjemne prekvapil rozhlasový spot Čas na seba od Respect App, ktorý promoval podcast Ľudskosť. Zaujali aj tiktoky Homola vs. Marika pre Hyundai Slovensko, tiež Respect App, ktoré však boli prihlásené priskoro. Práci by výrazne pomohol divácky ohlas, videá však nie sú ešte nasadené.