Agentúrou mesiaca je THIS IS LOCCO, najvyššie hodnotenou prácou je vizuál agentúry Wiktor Leo Burnett pre Heineken Slovensko.
Celkom 45 prác hodnotila porota v júli. Boli to práce realizované zväčša za jún, z ktorých najviac vynikala kategória Vizuál. Až päť prác postupuje do záverečného Hodnotenia, znamená to, že tak od zadávateľov, ako aj kreatívnych agentúr, získali v priemere viac ako 5,00. Z kategórie Vizuál je aj práca mesiaca od agentúry Wiktor Leo Burnett pre Heineken Slovensko s názvom - Stvorený pre cyklistov. Po súčte priemerných známok za agentúry a zadávateľov získala práca 12,47 bodov.
Ako druhý najlepší vizuál porota ohodnotila prácu pre ČSOB od MUW Saatchi&Saatchi - Nemíňaj litre na fashion, tretím je práca od Istropolitany pre Nike - Na niektoré športy sa už nedá tipovať.
Okrem kategórie Vizuál sa porote páčili práce v kategórii Film - online video - konkrétne išlo o prácu pre Pernod Ricard Slovakia od MUW Saatchi&Saatchi s názvom Večierka. Po súčte priemerných známok za agentúry a zadávateľov, práca získala 11,47 bodov.
Porote sa páčila aj práca Kremeľské rozprávky pre Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku od THIS IS LOCCO. Najvyšie Hodnotenie získala práca v kategórii Digital - Influencer marketing. Aj táto práca postupuje do záverečného Hodnotenia, po súčte priemerných známok za agentúry a zadávateľov získala 11,47 bodov.
Od agentúry THIS IS LOCCO sa porota venovala v rozhovoroch aj práci pre Kaufland - Zdravý regál. Agentúra na podporu zdravia umiestnila v predajni pri pokladniach namiesto ponuky sladkostí bedničky s jablkami, ktoré si zákazníci mohli po jednom zobrať so sebou.
A od rovnakej agentúry je aj TV spot pre Kaufland Slovensko Všetci chcú byť veggie-tariáni, jeho úlohou bolo spropagovať nové vegetariánske produkty reťazca. Napriek najvyššiemu hodnoteniu v kategórii Film - TV reklama, práca nepostupuje do záverečného Hodnotenia, pretože od kreatívcov nezískala vyšší priemer ako 5,00. Celkovo po spočítaní oboch porôt získala - 10,13. Neplatí to ale pre kategóriu Film - online video, kde práca postupuje ďalej - 10,87.
Najlepší TV spot, ocenenie za Kremeľské rozprávky, vegetariánsky a zdravý Kaufland - to sú práce, vďaka ktorým sa THIS IS LOCCO stalo Agentúrou mesiaca s celkovým 86,80 bodmi. Druhou najúspešnejšou agentúrou bolo MUW Saatchi&Saatchi - 67,60 bodov.
Backstage z Hodnotenia tentoraz pripravil kreatívny riaditeľ Zaraguzy Ondro Kořínek:
Hneď na úvod môjho hodnotenia Hodnotenia reklám v Stratégiách navrhujem zrušiť prídavné mená, ktoré dopĺňajú bodovanie. Nepomáhajú, naopak, znejasňujú spätnú väzbu, ktorá má podľa mňa pri hodnotení najväčšiu hodnotu. Napríklad zdravý regál v Kauflande určite nie je klišé (4). Naopak, nápad vymeniť sladkosti pri pokladni za jablká môžeme spokojne hodnotiť ako prospešný (6) alebo inovatívny (7). Spoločný povzdych poroty však znel rovnako, škoda, že regál bol len jeden deň na jednom mieste.
Ak sa vám v THIS IS LOCCO podarí presvedčiť Kaufland, aby vytvorili aspoň jeden permanentný zdravý regál v každej predajni, máte u mňa 10. Prisahám.
Veľmi podobný problém „zmätenia pojmov“ som mal s hodnotením práce pre „Ochranný odev proti predsudkom“ od agentúry Róbert Slovák a jeho priatelia.
Elegantne naaranžované odevy vo výklade bývalého módneho domu vyzerajú veľmi inovatívne, ale ťažko sa to celé dekóduje. To isté platí pri bodovom hodnotení, ktoré prekročí hranicu piatich bodov. Napríklad print od Wiktor Leo Burnett na Radler nie je prospešný (6), ale je super. Najčastejšie som na hodnotení bodoval päťkou, je to označenie kompetentnej reklamy. A taká, podľa mňa, slovenská reklama je. Ešte dodám, že čím lepší bude priemer, tým lepšia bude celková úroveň. Nech sa nám všetkým daria robiť kompetentné kampane.
Pozrite si všetky prihlásené práce, aj výsledky Hodnotenia v júli:
01 - Modified: 2024-03-04 14:22:09 - Feat.: - Title: Sociálne médiá ako hnacia sila ekonomického rastu a konzumu
02 - Modified: 2024-01-08 09:00:00 - Feat.: - Title: Umelá inteligencia do produkcie spotov zatiaľ nezasiahla
03 - Modified: 2023-12-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Alex Prochyra:,,Biznisy, ktoré pozvú svojich zákazníkov do hrdinského príbehu rastú."
04 - Modified: 2023-10-29 23:00:00 - Feat.: - Title: Power of Sound
05 - Modified: 2023-10-27 08:10:14 - Feat.: - Title: Digitálny stage na Stratégie Fórum ukázal, že reklama v podcaste naberá na sile