Po dlhých rokoch čakania a testovania, Google prichádza so správou, že sa ruší odstránenie súborov cookie tretích strán v prehliadači Chrome.
Pondelok 22.7.2024 Google naznačil vo svojom oznámení, že po dlhom čakaní a odkladaní súbory tretích strán ostanú pre užívateľov, ktorí ich nezakážu. Cieľ je pri tom veľmi jasný – zvýšiť súkromie používateľov pri zachovaní efektívnosti reklamy, ktorá pri rôznych testoch nebola dostačujúca podľa rôznych inzerentov.
Google má v pláne zaviesť nové riešenie ako „dodatok“, možnosť nastaviť si predvoľbu, ktorá by sa vzťahovala na prehliadanie v Google. Gigant chce naďalej pokračovať v snahe zdokonaľovať svoj Privacy Sandbox, ktorý by mal byť ideálnym riešením pri zachovaní výkonnosti reklám a zabezpečení súkromia svojich používateľov.
Prekážkou pre Privacy Sandbox sú najmä regulačné úrady, ktoré v minulosti viac krát upozornili na problémy a nedostatky riešenia od Google.
Nie je to žiadnym prekvapením, že Google chce takouto formou opäť predĺžiť lehotu úplného odstránenia cookie tretích strán a zároveň pokračovať na budovaní svojho riešenia. Pre klientov, ktorí riešia otázku cielenia v budúcnosti a budovanie si svojich segmentov 1st party data sa podstate nič nemení a majú dobrý náskok oproti ostatným, ktorí ešte nezačali.
Sme svedkami len ďalšieho odkladu, ktorý však neznamená že táto realita raz nenastane. V OMG s klientami neustále riešime zdokonalenie cielenia a remarketingu, aby odchod cookie tretích strán nespôsobil žiadne výkyvy v efektívnosti reklám.“