Super Bowl a super kariéra Chada Brouda
Tak a teraz, keď máme po Vianociach je čas na Super Bowl!
Také si v ostatných týždňoch hovoria v áčkových amerických agentúrach. Keď sa len mediálne náklady na 30 sekundový spot rátajú v jednotkách miliónov dolárov, málokedy sa veci zvyknú podceniť. Aj preto hovorí Chad Broude v septembrovej epizóde podcastu Confessions of a Creative Director o zásadách, ktorých sa drží pri kreovaní najočakávanejších reklám roku 2024.
Okrem toho sa v krátkosti venuje aj svojmu príbehu. A teda, že je klobíčik na podlahe. Hneď po škole nastúpil do DDB a do roka mal na konte svoj prvý Super Bowl spot. V 30 rokoch si založil agentúru Highdive. Tá sa za 7 rokov svojho fungovania stala trojnásobnou agentúrou roka aj najinovatívnejšou spoločnosťou podľa mesačníka Fast Company. Čo ale najviac legitimizuje Chadovu prezenciu v podcaste, ktorý sem linkujem je, že v ostatných 3 rokoch boli jeho reklamy podľa Super Bowl Ad Metra vôbec najúspešnejšími spomedzi tých, ktoré sa na "big game" objavili.
Nie zlé na to, že chalan má 37.
Tuto si vypočujte celý podcast
Miovo ADukačné desatoro (part. 2)
Prvých 5 Miových tipov na inšpiratívny reklamný obsah malo pred mesiacom veľkú odozvu. Som presvedčený, že jeho výberu dáte lásku aj teraz. Nebudem teda zdržovať obkecmi. Enjoy.:)
6. Graficky niekedy nepredstaviteľné inšpirácie beriem denne z AI generatorov Midjourney, Stable Diffusion či Firefly. Toto u mňa odomklo ďalšiu bránu v hľadaní nových riešení či bleskovom grafickom overovaní a exekúovaní idey. Pokiaľ niekto stále váha. Často brainstormujem a hľadám insighty aj s ChatGPT. Ale toto si myslím, že už dnes pre mnohých nestojí za reč.
7. Z podcastov ma baví počúvať Basov podcast "AAA akcia" a aj "ADC Vyvrtku". Je super, že sa takto človek dozvie kopec vecí od ľudí, ktorých niekedy iba zakulisne obdivujem, alebo sa len profesne registrujeme.
8. Knihy, čo som tento rok prečítal, nemali s reklamou nič spoločné, ale boli skôr také motivačné. Ako sa správať, kde nerobiť v chovaní chyby alebo čomu sa vyvarovať. Myslím si, že každý sa potrebuje aj v tomto posúvať. Ja mám určite rezervy. Takže toto sú knihy, čo som prečítal tento rok:
"Obklopený idiotmi v zamestnaní" alebo "Obklopený psychopatmi"
– Thomas Erikson,
"13 vecí, ktoré nerobia psychicky silní ľudia"
– Amy Morin,
"Ako si získať priateľov a pôsobiť na ľudí"
– Dale Carnegie,
"Tajná reč tela"
– Navarro Joe
A kopce detských knižiek, hehe.
9. Najväčšiu inšpiráciu z mnohých vecí v práci však beriem od kamošov. Veľakrát aj mladších ako ja, HEH. Či už to je Roman, Jakub, Hugo, Ján, Karolína... nedá sa to ani vymenovať. Každý je v niečom lepší ako ja a tým, že už mám malé deti, už v niečom nestíham. Jednoducho nemám čas to všetko registrovať a vďaka ním som stále v obraze. Viem o veciach, o ktorých by som ani netušil. Takže každý z nich je moja inšpirácia, bez nich by nevzniklo veľmi veľa našich prác. Takže ďak priatelia.
10. Poslednou inšpiráciou sú moje dve deti. Ich svet je pre mňa inšpiráciou a bol inšpiráciou aj pre mnohé moje nápady. Je to úžasné, ako je u nich všetko jednoduché, plné vymysleniniek, slovných hračiek a hocičingových nápadov (schopnosť vedieť postaviť z čohokoľvek čokolvek). Vďaka nim, resp. jednej knihe, ktorú som im čítal, som napr. dospel na postup, ako technologicky vyriešiť citylight pre PEUGEOT PSSSST, ktorý mal strieborný klinec 2022. Pusa obom, ľúbim ich.
Case studies na nezaplatenie
Navnímavať reklamu prostredníctvom najlepších svetových case studies je jedným z najefektívnejších spôsobov sebaedukácie človeka, pracujúceho v marketingu. Aspoň ja si to tak myslím.:)
No a kde organizátori Cannes Lions pýtajú za prístup ku kejskám peniaze hodné Francúzskej riviéry, tam prichádza sekcia s ocenenými prácami druhého najprestížnejšieho reklamného festivalu na svete. Jednoduchá, prehľadná a hlavne, zadarminko.:)
Veľa z prác, ktoré sú medzi najoceňovanejšími už možno poznáte aj z iných festivalov. Dávam teda do pozornosti najmä tie menej viditeľné:
https://www.nyfadvertising.com/Winners/WinnerDetailsNew/07e23e2c-38a4-49d9-acbf-60ada02e690e
https://www.nyfadvertising.com/Winners/WinnerDetailsNew/1dcf3d84-6ad9-48e0-8a66-adc1eff30752
https://www.nyfadvertising.com/Winners/WinnerDetailsNew/d64345a2-ff48-4755-9dc1-e8a90bf5e790
Inak, tento rok mám New York Festivals obzvlášť rád. Dve prihlášky s mojim podpisom sa premenili na dva shortlisty. Koľko som nadával pri komplikovanom prihlasovaní, toľko som sa tešil, že to nakoniec malo zmysel. V konkurencii tisícok kampaní zo 60 krajín sveta je takéto potľapkanie po pleci veľmi príjemné. Tuto sú spomínané práce.
Anyway všetky ocenené nájdete, keď kliknete sem. Ako už tradične hovorím pri svetových festivaloch, často sa oplatí prelúskať aj iné ako zlaté/grand prix práce. Tak do toho.:)
Ak sa vám môj seriál páči a chceli by ste ešte viac tipov na inšpiratívny reklamný obsah, velice odporúčam sledovať ma na LinkedIne.
Díky a peknú nedeľu.