OĽaNO dobehlo Hlas. To, ako Igor Matovič vtrhol na tlačovku Smeru a padlo medzi ním a Róbertom Kaliňákom pár buchnátov, malo silu nielen na sociálnych sieťach, ale aj v médiách. OĽaNO tým zvýšilo svoj podiel v médiách zo 7,8 percent na 11,1 percent. Potvrdzuje sa tým, že predseda hnutia je najsilnejší v závere kampane, ktorá navyše bude pár dní ešte trvať. Ponúka sa teda otázka, či ešte s niečím príde.
Najmedializovanejšie strany
Vrchol kampane naďalej patrí Smeru, ba dokonca zvyšuje svoj náskok. Spomedzi 15 hodnotených strán zvýšil svoj podiel v médiách na 16,6 percent oproti minulotýždňovým 14,5 percentám, Hlas klesol zo 14,1 percent na 11,4 percent a tretia SaS z 10,3 percent na 9,6 percent. Naopak, darilo sa OĽaNO, ktoré poskočilo zo 7,8 percent na tretie miesto s 11,1 percentami. Progresívnemu Slovensku sa naďalej nedarí prekonať desatinový podiel, keď len dosiahlo 9 percent.
Ktoré médiá kritizujú najviac a ktoré najmenej?
Médiá naďalej volia v článkoch skôr negatívny sentiment, čo môže byť ovplyvnené aj témami a komunikáciou jednotlivých strán. Ak kritizujú strany, kritika sa prirodzene objaví aj v médiách. Pár týždňov pred voľbami preto takmer nedokáže vzniknúť obsah s pozitívnym sentimentom, nech ide o ktorékoľvek politické spektrum. Tri médiá sa však predsalen našli. Články so Smerom mali prevažne pozitívny rozmer v Hlavných správach, so Sme rodina v Hospodárskych novinách a o Progresívnom Slovensku v Pravde.
Kto sa venuje politike najviac?
Je zaujímavé preklikávať si rebríček najčítanejších článkov a dozvedieť sa, že o všetkých politických stranách a hnutiach najčastejšie píšu SME a Denník N, ale o Smere vygenerovali najviac článkov Hlavné správy. Najčítanejšie o Smere boli od ďalšieho alternatívneho média ereport.sk. Alternatívne médiá sú pri Smere dokonca také aktívne, že v desiatke top zdrojov sa nachádzajú až štyri. Keby nemali dosah, nepísal by som o tom. Ale ich články sú často tie najčítanejšie.
Ktoré strany sú najúspešnejšie na sociálnych sieťach?
Na sociálnych sieťach to začalo byť tesné. V rozmedzí necelého percenta sa na prvých troch miestach zaradili Hlas s 21 percentami, OĽaNO s 20,9 percentami a Smer s 20,1 percentami. Hlas so Smerom sa na prvých dvoch miestach objavujú počas celej doby, odkedy projekt Mediálny obraz existuje, no ostatné miesta také jednoznačné nie sú. OĽaNO však potvrdzuje, že sa vie v závere kampane zmobilizovať a vytiahne témy, ktoré rezonujú. Ešte minulý týždeň bolo predposledné so 14,4 percentami a teraz sa už dostalo na takmer prvé miesto. Som zvedavý, či sa do budúceho týždňa niečo zmení a ako.