StoryEditor

Denník N sa začal venovať SaS. Spomína ju dvakrát častejšie ako SME

12.09.2023, 12:26
  • V spoločnosti Mediaboard (predtým Monitora) vytvorili projekt Mediálny obraz, ktorý mapuje mediálnu stopu vybraných politických strán a hnutí kandidujúcich v parlamentných voľbách 2023.
  • Toto je ôsmy zo série blogov, v ktorom bude na webe Stratégií každý týždeň až do volieb prehľadné zhrnutie toho najzaujímavejšieho, čo sa za posledné dva týždne udialo.
  • Čo sa dozviete?
  • Ktoré strany boli v poslednom týždni najmedializovanejšie?
  • Aký sentiment majú jednotlivé články?
  • O ktorých stranách a hnutiach sa píše v pozitívnom duchu, o ktorých neutrálne a ktoré si vyslúžili najviac kritiky?
  • Ktoré médiá kritizujú najviac a ktoré najmenej?
  • Koľko zmienok mali strany a hnutia na sociálnych sieťach?

Udial sa paradox. Pri strane SaS sa spomedzi najčítanejších článkov za posledných 14 dní, v ktorých sa vyskytuje názov strany, najviac darilo PR článku od OĽaNO na webe postoj.sk. V texte s názvom Človečina ju Igor Matovič spomína týmito slovami: „SaS po povalení Radičovej vlády, povalila aj moju, ako aj Hegerovu a jediné východisko boli predčasné voľby, pred ktorými stojíme.“

Najmedializovanejšie strany

Viac ako 10-percentný podiel si za ostatné dva týždne zobrali v médiách len tri strany a hnutia. Smer 14,5 percent, Hlas 14,1 percent a SaS 10,3 percent. Najviac sa im priblížila Slovenská národná strana s 8,8 percentami, nasledovalo Progresívne Slovensko s 8,2 percentami, Sme rodina s 8 percentami a OĽaNO so 7,8 percentami. Zaujímavý je aj nárast KDH, ktoré sa po kauze Milana Majerského v televízii Markíza dostalo do médií až v 7,4 percentách prípadov zo všetkých 15 hodnotených strán. Dosiahlo tak rovnaký výsledok ako Republika.

image

Najmedializovanejšie strany.

Ktoré médiá kritizujú najviac a ktoré najmenej?

Čím bližšie k voľbám, tým kritickejšie články? Začalo sa to už predminulý týždeň, že články mali prevažne negatívny sentiment a čiastočne to pokračovalo ďalej. Najhoršie z toho vyšlo Progresívne Slovensko, ktoré sa objavilo v článkoch s negatívnym sentimentom v Pravde, Denníku N aj Hlavných správach.

Druhý najhoršie vyšiel Smer, ktorý si v kritických článkoch vybrali Hlavné správy aj SME, v pozitívnom duchu o ňom písala Pravda. Ostatné sledované strany mali v TOP3 zdrojoch zhodne po jednom článku s pozitívnym, neutrálnym a negatívnym sentimentom.

image

Politické strany v médiách.

Kto sa venuje politike najviac?

Predminulý týždeň stratilo sme.sk svoje prvenstvo v najaktívnejšom médiu o politických témach a ani ďalší týždeň to nevyzeralo inak. Za posledné dva týždne ho pri niektorých stranách predbehli hlavnespravy.sk, dennikn.sk aj pravda.sk.

Avšak kým v prípade všetkých politických strán a hnutí klesá počet článkov v jednotlivých médiách od najviac po najmenej pomerne prirodzene, Slobodu a Solidaritu spomínal Denník N takmer dvakrát častejšie ako druhé médium SME. Medzi najčítanejšie sa dostali jeho články o kandidatúre Ivana Korčoka za prezidenta, rozhovor s Ratislavom Káčerom i spor medzi Andrejom Dankom a SaS.

image

Médiá, ktoré sa venujú politickým stranám najviac.

Ktoré strany sú najúspešnejšie na sociálnych sieťach?

Na verejných profiloch sociálnych sietí sa za posledných 14 dní najviac hovorilo o Hlase (27,3 percent),nasledoval Smer (19,3 percent) a tretia bola SaS (16,7 percent). Spomínalo sa aj Progresívne Slovensko (16 percent), OĽaNO (14,4 percent) a Sme rodina (6,4 percent). Podobne sú rozdané karty už dlhodobo, preto sú zmienky na sociálnych sieťach jediná kategória zo sledovaných, ktoré sa zásadne nemenia. K výkyvom nedochádza žiadnym, vždy sú to len malé odchýlky.

image

Politické strany, ktoré sú úspešné na sociálnych sieťach.

01 - Modified: 2024-10-10 09:49:43 - Feat.: - Title: ESG témy, ktoré priťahujú najväčšiu pozornosť. Ako ich dostať do médií a komunikovať efektívne? 02 - Modified: 2024-09-09 12:12:35 - Feat.: - Title: Mediaboard expanduje do zahraničia, otvára nové pobočky v Poľsku a Chorvátsku 03 - Modified: 2024-08-22 06:53:33 - Feat.: - Title: Šesť medailí, šestnásťtisíc výstupov: Analýza ukazuje, ako slovenské a české médiá pokrývali olympiádu 04 - Modified: 2024-02-27 14:37:21 - Feat.: - Title: Od lokálneho lídra k svetovému hráčovi. Mediaboard rozširuje portfólio a mediálne dáta interpretuje z viac ako stovky krajín 05 - Modified: 2023-12-26 23:00:00 - Feat.: - Title: Odborník na monitoring médií: Máme problém, dezinfoscéna má obrovský výtlak
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. november 2024 17:33