Projekt Mediálny obraz je bezplatný a poskytuje komplexný prehľad mediálnych výstupov na jednom mieste. Širokej verejnosti ponúka možnosť vytvoriť si ucelený obraz a dostať zverejnené údaje do kontextu. Takto to vyzeralo ostatných 14 dní.
Najmedializovanejšie strany
Na začiatku sa Smer naťahoval o prvé miesto s OĽaNO, ale záver už patril jednoznačne červeným. Vo štvrtok stúpol počet ich zmienok v médiách takmer 1,5-násobne, a tak vyšli s podielom 16,3 percenta ako jednoznačný víťaz. Druhé OĽaNO si ukrojilo z koláča 13,2 percenta, tretí Hlas 11 percent a štvrtá bola Sloboda a solidarita s 10,2 percentami. Druhé z volebných prieskumov Progresívne Slovensko sa so 6,3 percentami umiestnilo v Mediálnom obraze na šiestom mieste.
Ktoré médiá kritizujú najviac a ktoré najmenej?
Najaktívnejšie sa politickým témam už dlhodobo venujú dennikn.sk a sme.sk, ale výrazne nezaostávajú ani ďalšie médiá. Kým o OĽaNO písali všetky médiá podobne často v pozitívnom, neutrálnom aj kritickom sentimente, ostatné politické strany si neodniesli takú zhodu. O Hlase písal hlavnydennik.sk pozitívne v 67 percentách prípadov, zatiaľ čo sme.sk prinieslo 38 percent svojich článkov s negatívnym sentimentom. Zvyšné strany a hnutia si môžete pozrieť v grafe.
Kto sa venuje politike najviac?
Medzi desiatimi médiami, ktoré najčastejšie spomínajú politické strany a hnutia, sa umiestnila väčšina demokratických. V tabuľke čítanosti to však s nimi už tak pozitívne nevyzerá a omnoho čítanejšie sú texty alternatívnych médií. V počte článkov vyhral dennikn.sk, nasledovalo sme.sk a na treťom mieste sa umiestnil hlavnydennik.sk, ktorý za posledných 14 dní priniesol o 24 politických článkov menej ako víťazný Denník N.
Ktoré články si prečítalo najviac ľudí?
Dvakrát aktuality.sk, dvakrát ereport.sk a jedenkrát postoj.sk. Tak vyzerá prvá päťka najčítanejších článkov. Dva sa venujú Igorovi Matovičovi, jeden Robertovi Kaliňákovi a zvyšné dva prieskumom.
Ktoré strany sú najúspešnejšie na sociálnych sieťach?
V počte zmienok na sociálnych sieťach sme vyhodnotili len prvú šesticu, v ktorej bola na čele Republika. Zobrala si 29,1-percentný podiel. Druhý bol Hlas, tretie OĽaNO, za ním sa umiestnil Smer, potom Saska a Sme rodina.
Tento blog je len zhrnutím uplynulého týždňa v médiách. Na webe Mediálneho obrazu sa reporty neustále menia a aktualizujú sa už do 5 minút od zverejnenia článku.