1. Meta odhalila rozsiahlu dezinformačnú sieť z Ruska
Vojna prebieha nielen na fronte, ale aj na sociálnych sieťach. Svedčí o tom aj fakt, s ktorým sa pochválila pred pár dňami spoločnosť Meta.
Podarilo sa jej totiž zrušiť viac ako 1 600 falošných Facebookových profilov a desiatky falošných spravodajských webov, ktoré šírili cez sociálne siete ruskú propagandu o invázii na Ukrajine.
Útoky boli zamerané na používateľov na Ukrajine, v Nemecku, Taliansku, Francúzsku a Veľkej Británii.
Na stránke Stratégií bloguje Martin Piteľ, Head of Digital Executive v PS:Digital
2. TikTok predstavil dislike v komentároch
Zdá sa vám nejaký komentár pod TikTok videom nevhodný? Najnovšie budete môcť takýto komentár označiť tlačidlom dislike.
Je dôležité povedať, že označenie nie je verejné - po udelení disliku nedostane komentujúci upozornenie, že sa vám jeho komentár nepáči. Takisto sa pri žiadnom komentári nezobrazí ani celkový počet získaných dislikov.
V skratke - táto funkcia bude slúžiť primárne pre TikTok, ktorý takto zbiera feedback od používateľov.
3. LinkedIn skopíroval ďalšie funkcionality z Facebooku
Profesionálna sieť sa rozhodla inšpirovať najväčšou sociálnou sieťou a prináša niekoľko noviniek. Vypichnem dve z nich:
Pri vytváraní príspevku cez mobil sa vám v menu už po novom objaví možnosť “využiť šablónu”. Vďaka nej si môžete k príspevku vytvoriť textovú grafiku pričom máte na výber 27 rôznych šablón vrátane 6 typov fontu. Do grafiky viete navyše pridať prekliknuteľný odkaz na web (ako to poznáte z IG Stories). Chcete dať pod vašim príspevkom do popredia určitý z komentárov? Žiaden problém. Vďaka novej funkcii pripnutia komentára, tak môžete urobiť kedykoľvek.
4. Instagram prestal rozdeľovať 60-sekundové videá
Aleluja! To si povedali určite viacerí vášniví Instagrameri, ktorí pravidelne publikujú video príbehy na Instagram. Aplikácia už konečne nebude rozdeľovať 60-sekundové videá do 15-sekundových úsekov, ale takéto video vypublikuje ako celok. Čo z toho vyplýva? Používatelia si budú musieť pozrieť celé video, ak sa budú chcieť dozvedieť jeho pointu a nebudú si môcť len tak preklikať úvodné časti videa.
Ak vás zaujímajú ďalšie novinky zo sveta sociálnych sietí, sledujte ma na LinkedIne, aby vám nič neušlo.