V súvislosti s novou európskou smernicou sa dlhodobo šíria informácie ohľadne zvyšovania množstva reklamy v televíznom vysielaní.
Už tento rok by mali štáty Európskej únie prijať novú európsku smernicu týkajúcu sa televízneho vysielania. Jej súčasťou bude čiastočné uvoľnenie podmienok ohľadne reklamného priestoru pre televízie, o ktorom sa v poslednom čase veľa písalo.
Upravené pravidlá viaceré médiá verejnosti interpretujú atraktívnou formou – správami, že reklamy v televízii bude viac. Niektoré prichádzajú doslova s tvrdeniami, pričom v ich výstupoch niekedy chýbajú aj základné fakty.
Tvrdenia sa opierajú o väčšiu flexibilitu v narábaní s reklamnými prestávkami. V súčasnosti platí 12-minútový limit reklamného času v jednej hodine, ktorý plánuje Únia zrušiť. Televízie tak budú môcť s denným objemom reklamy narábať voľnejšie.
V platnosti však aj naďalej ostáva denný limit, na základe ktorého môže tvoriť reklama maximálne 20 percent z celkového denného vysielacieho času medzi 7.00 a 23.00 h. Jej objem sa tak ani prijatím novej smernice zvýšiť nemôže.
Zároveň sme už skôr avizovali, že napriek možnosti umiestniť do niektorých blokov viac reklamy ako doteraz, naše úvahy v prípade prijatia nových pravidiel smerujú inam. Chápeme, že už súčasná situácia je pre divákov neraz nepríjemná, a tak je naším dlhodobým cieľom množstvo reklamy vo vysielaní, naopak, znižovať.
Novú smernicu môžu aplikovať televízie rôzne, no je pre ne príležitosťou pracovať s reklamným priestorom atraktívnejšie. Tak, aby boli spokojnejší klienti, ale aj diváci.