Playground13
StoryEditor

Majú milióny videní. Čím uspeli najsledovanejšie Instagram videá?

22.08.2016, 12:35
Pozrel som sa na top päť videí na Instagrame. Tu sú dôvody, prečo ich ľudia sledujú.

Posledné mesiace bola zvýšená aktivita na Instagrame zrejmá, keďže svojim užívateľom táto aplikácia predstavila pár zaujímavých noviniek. Jednou z nich je napríklad to, že tvorcovia si môžu nahrať na svoj profil video trvajúce až 60 sekúnd (max), čo im dáva priestor na storytelling. Instagram taktiež debutoval s už veľmi diskutovanou zmenou v algoritme zobrazovania príspevkov, kde chronologické poradie zmenil s prísľubom, že zaistí užívateľom ten najužitočnejší obsah, ktorý vás "bude čakať, keď sa zobudíte".

V posledných dňoch dokonca predstavil zo snapchatu známu funkciu "stories", ktorá umožňuje skladať dokopy momenty (fotky, aj videa) vo forme slideshow.

Instagram umožnil užívateľom uploadnuť video cez mobilné zariadenia už v roku 2013, kedy bolo užívanie smartfónov a tabletov značne nižšie, ako je v tomto období. No progres video obsahu bol značný už vtedy a bolo jasné že video bude dominovať a do roku 2021 bude podľa predikcií tvoriť 70% online obsahu. Za posledných 6 mesiacov čas strávený sledovaním instavideí narástol o úctyhodných 40%.

To sú fakty. 

Čo sa týka „branded“ obsahu na Instagrame, veľa spoločností ho pravidelne využíva ako časť ich „multi-platform“ video stratégie vytvarajúc klipy, ktoré sú "ľahko konzumovateľné" a určené pre užívateľov smartfónov.

Pozrel som sa teda na prvých 5 najlepších „instavideí“ za júl 2016 a dôvod, prečo uspeli. 

1. ESPN: Známa značka športových médií nahrala za posledný mesiac na Instagrame 250 videí. Klip, ktorý mal najviac zhliadnutí, teda 1,8 milióna, obsahoval dve populárne meme - pokemon go a water bottle flipping.

Ready for college football? So is J.T. Barrett. #pokemon (via Ohio State Football/Twitter)

Video uverejnené používateľom espn (@espn),

V tomto videu je dôležitá „message“, „back to work“ / „back to training“. Aby video vyzeralo autentickejšie bolo pravdepodobne natočené na mobil, teda v horšej kvalite a 4:3 (na výšku), čo dodalo na autenticite. Sledovanosti samozrejme pomohlo použitie memes ako prvkov,prostredníctvom ktorých bol odkomunikovaný cieľ videa, čím sa video stalo virálnym.

  • Kvalita / spracovanie: iphone video kvalita
  • Dĺžka: 25 sekúnd
  • Interakcia / online prvky: memes, zdieľanie user videa – interakcia s divákmi
  • Počet zhliadnutí: 1,8 mil.

2. DISNEY: Disney nahralo v júli 172 videí na svoje sociálne platformy, z nich 28 na Instagram. Druhé najpozeranejšie tiež obsahovalo Pokemon Go.

A wild Stitch has appeared! ?

Video uverejnené používateľom Disney (@disney),

Disney sa taktiež zviezlo na vlne Pokemon Go, no v tomto prípade je video veľmi krátke a exekúcia vtipná. Stich – disney postavička vo videu, sa nedala chytiť do akejsi imitácie „pokeballu“.  Z toho Stich znervóznel, čo trefne doplnili popisom „A wild Stich has appeared“.

  • Kvalita / spracovanie: 4:3 mobilné video - účelovo
  • Dĺžka: 7 sekúnd
  • Interakcia / online prvky: simulácia Pokemon GO
  • Počet zhliadnutí: 519 000

3. LEGO: LEGO generovalo vyše 13,4 milióna pozretí videí nahratých v júli, s okolo 942-tisíc pozretiami, ktoré patrili videám na Instagrame. Zo 14 publikovaných „instavideí“ boli 2 so STAR WARS tematikou, 6 bolo promo klipy pre LEGO BATMAN film. Z týchto 6 malo najvačší úspech toto video, ktoré vygenerovalo vyše 170-tisic pozretí a viac ako 40-tisíc likeov a komentárov.

LEGO prostredníctvom časozberného videa ukázalo proces tvorby Batmana z lega v životnej veľkosti.  Video je akýmsi teaserom spoločnosti LEGO na nadchádzajúci event - San Diego Comic-Con v súvislosti s novým filmom LEGO Batman. Video ponúkne divákovi nahliadnuť do procesu tvorby / skladania lega, ktorý v tomto prípade bol asi 2-3 dňovou záležitosťou, preto pre každé procesné video, ktoré trvá dlhšiu dobu je nutné proces zaznamenať ako časozber, aby divák nestratil záujem dopozerať zbytočne dlhé videá.  

  • Kvalita / spracovanie: časozberné video - timelapse
  • Dĺžka: 25 sekúnd
  • Interakcia / online prvky: promo postavička LEGA na Comic-Cone, teasing na film LEGO Batman(uvedené v popise videa)
  • Počet zhliadnutí: 174 000

4. MARGOT ROBBIE/suicide squad:

„Všadeprítomný“ nový film z dielne Warner Bros – Suicide Squad sa dočkal zmiešaných recenzií, ale ani to nezastavilo, aby tento promo klip na Instagram profile jednej z hlavných postáv Margot Robbie dosiahol 4,3 miliónov videní.

Hey Puddins, gather your squad - Advance tickets for #SuicideSquad are on sale now! ??HQ

Video uverejnené používateľom @margotrobbie,

Video bolo súčasťou kampane a zároveň teasingom jednej z hlavných postáv a samotného filmu Suicide Squad práve na predpredaj vstupeniek. Video je režisérsky profesionálne zostrihané, doplnené animáciami a zábermi z filmu, nechýbajú ani prvky interakcie s divákom zobrazené v titulkoch.

  • Kvalita / spracovanie: zostrih záberov z filmu doplnení práve profilom Margot Robbie s animáciou a titulkami
  • Dĺžka: 22 sekúnd
  • Interakcia / online prvky: animácie a titulky
  • Počet zhliadnutí: 4,3 mil.

5. BUZZFEED TASTY: Tasty je z Buzzfeedu najsledovanejší kanál na Facebook vôbec. Na Instagrame dosahuje podobné čísla. Práve videá na Instagrame vygenerovali 4,3 milióna pozretí. Nasledujúce video, bolo za uplynulý mesiac najpozeranejšie.

Video uverejnené používateľom Tasty (@buzzfeedtasty),

Typické „Tasty“ video vystavané zrýchlených  „hands on“ záberoch, kvalitná práca s detailmi. Video je esteticky pekné a slúži ako how to video na prípavu jedla.

  • Kvalita / spracovanie: kvalitne spracované how to video, zrýchlené hands on zábery, veľké detaily
  • Dĺžka: 60 sekúnd
  • Interakcia / online prvky: v tomto prípade je v popise vložený recept, čo je správny krok pre ľudí ktorý si chcú tento recept uchovať, prípadne po zhliadnutí videa jedlo uvariť podľa neho
  • Počet zhliadnutí: 1,8 mil.

Zdroj (štatistiky): tubularstats.com

01 - Modified: 2022-03-22 08:36:56 - Feat.: - Title: Rusko stoplo Facebook a Instagram. Súd zakázal v celej krajine ich prevádzku 02 - Modified: 2019-10-10 07:28:35 - Feat.: - Title: Koniec sledovania. Instagram ruší funkciu Following Tab 03 - Modified: 2018-07-11 08:11:02 - Feat.: - Title: Instagram je ešte interaktívnejší. Do Stories môžete pridávať otázky 04 - Modified: 2017-09-16 15:50:57 - Feat.: - Title: Toto je budúcnosť. Sajfa odhalil, ako funguje jeho biznis na sociálnych sieťach 05 - Modified: 2017-05-18 11:29:34 - Feat.: - Title: Nachytal celé Česko a "rozbil" internety. Kazma urobil megapodvod pre dobrú vec
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:52