StoryEditor

Ako vojna na Ukrajine zamávala so sledovanosťou slovenského spravodajstva

Porovnali sme sledovanosť Markízy, TV JOJ a RTVS.

Je prirodzené, že každá väčšia krízová udalosť viac či menej rozkolíše stereotypné mediálne správanie ľudí. Videli sme to nie tak dávno pri pandémii a dnes tu máme ďalší prípad v podobe vojny na Ukrajine.
Zaujímalo nás, aké boli prvé pozorovateľné zmeny v sledovanosti televízií.

Pri pohľade na slovenské televízie sme sa pozreli na rovnaké obdobie, dáta nám však umožnili trochu podrobnejší pohľad po dňoch. Zanalyzovali sme rating hlavných spravodajských relácií TV Markíza, TV JOJ a RTVS Jednotky.
Wavemaker

Wavemaker

Wavemaker

​Vidno tu veľmi rozdielnu reakciu sledovanosti správ na týchto kanáloch. U TV Markíza vyskočil rating v deň invázie a asi týždeň po nej sa správy TV Markíza stále držali v priemere o 1,5 ratingu vyššie ako obvykle, následne sa začali čísla vracať na pôvodné úrovne.

TV JOJ viac divákov k spravodajstvu nepritiahla vôbec, skôr v niektoré dni klesla aj pod svoj priemer a je teda možné, že ľudia čerpali informácie z iných zdrojov.

Správy na Jednotke RTVS zaznamenali veľký záujem dva dni po invázii (26.2.), čo mohlo súvisieť aj so záujmom o toto spravodajstvo po výmene jeho vedenia. Tento záujem si Jednotka udržala ešte v nasledujúci deň, v ďalších dňoch však už prišlo výraznejšie oslabenie sledovanosti a divákov sa stanici udržať nepodarilo.

Napokon nás zaujímal aj vplyv udalostí na Ukrajine aj na sledovanosť ostatných televíznych relácií mimo spravodajstva, a teda či od nich rozruch okolo vojny neodviedol pozornosť. To sa nám však ani pri reláciách vysielaných v Prime Time ani v časoch pred spravodajstvom nepotvrdilo.

Situáciu budeme samozrejme naďalej pozorne sledovať a zaujímať nás bude aj dlhodobejší vplyv týchto zmien.

Text vyšiel v rámci newslettra agentúry Wavemaker, celý si môžete prečítať tu.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:23