StoryEditor

Čo robia úspešné značky počas krízy

Niekoľko tipov na krízové aktivity, ktoré robia úspešné značky práve teraz, počas krízy, aby z nej marketingovo vyťažili.

Zastaviť alebo nezastaviť komunikáciu? To je otázka...

Ako dobre vieme, budovanie značky je dlhodobý proces, ktorý však má dlhotrvajúci účinok. Ak to náhodou neviete, určite odporúčam pozrieť si prednášku Marka Ritsona na tému marketingu v dobe koronakrízy

Faktom je, že najhorším možným riešením v čase krízy je spanikáriť a stopnúť komunikáciu alebo významne znížiť budget. Naopak, najlepším je navýšiť reklamný rozpočet. Prečo? Každé euro minuté, kým iní nekomunikujú, totiž naberá na hodnote (ak ostatní znížia budgety, váš podiel v celkovom spende odvetvia sa zvyšuje). Nehovoríme tu pritom o žiadnom subjektívnom názore, ale o fakte podporenom množstvom dôkazov a prieskumov z minulých kríz či recesií.

Výhodou je, že väčšina marketérov si to neuvedomuje a komunikáciu automaticky stopne, prípadne zníži na minimum. A práve tu, kde iní vidia riziko, je vaša príležitosť. Prečítajte si preto nápady a návrhy na to, aké aktivity môžete ako marketér spraviť počas koronakrízy, vyhrať pre seba pozornosť a zlepšiť ROI.

Spravte úpravy v produktovom portfóliu 

Zľavy a produkty zadarmo nie sú riešením. To, čo vaši zákazníci skutočne chcú, je aby ste im za ich peniaze priniesli reálnu hodnotu. Aj keby ste mali dočasne upraviť hlavnú náplň podnikania, minimalizovať portfólio produktov či pridať produkty, ktoré reflektujú aktuálnu situáciu. Ako napríklad bratislavskí taxikári, ktorí ako reakciu na koronakrízu ponúkajú služby dovozu potravín priamo domov. Reagujú tak na kolabujúce služby donášky tovarov od veľkých reťazcov a navyše si tým kompenzujú ušlé tržby. Alebo spoločnosti ako Armani, Gucci či slovenské Fusakle šijúce rúška. 

Tvorte veľa obsahu- efektívne  

Každým dňom narastá čas strávený konzumáciou médií, prevažne elektronických. A práve teraz mnoho firiem komunikuje menej ako zvyčajne. Voilà, tu je vaša šanca. Produkovať obsah je však ako naschvál náročnejšie ako inokedy. Zamerajte sa preto na čo najefektívnejšiu tvorbu obsahu a využívajte ho na viacero spôsobov. Ak máte, povedzme video, vyexportujte z neho zvuk a na svete je podcast. Alebo ho spracujte do článku a máte blog. Využívajte user generated content. Teraz je ideálna príležitosť dať priestor vášmu publiku podobne, ako to urobil Taco Bell s kampaňou Windows.

Venujte sa CSR 

Ak viete pomôcť v ťažkej dobe, pomôžte. Každé pozitívum a snaha o pomoc sa počíta. Pozitívnym príkladom je napríklad eBay, ktorý podporuje malých podnikateľov, ktorí nemajú e-shop, a z dôvodu koronavírusu je ich biznis ohrozený. EBay si podchytáva cieľovú skupinu a buduje s ňou pozitívny vzťah tým, že im umožňuje zriadiť si e-shop bez poplatkov. Okrem toho im pribalí free webináre a podporu, aby sa mohli na ňom naučiť podnikať. 

Reagujte komunikáciou  

Všetci sme asi videli značky, ktoré si hneď po vypuknutí koronakrízy dočasne zmenili logo, aby komunikovalo tému “social distancing”. Je to malé, ale milé gesto. Konkrétne zmena loga vám však veľmi nepomôže, nakoľko sa jedná o pomerne generický akt. Také postprodukčné dopracovanie rúšok do existujúceho spotu Kofoly je už ale celkom pekná reakcia na aktuálne dianie. Podobne tak pivo Bud Light, ktoré sponzoruje virtuálny koncert. Táto značka je totiž dlhodobo spájaná s hudobnou scénou. Alebo Dove s updatom kampane Real Beauty.

Zamerajte sa na dlhodobé projekty 

Ako som spomínal v úvode, budovanie značky je dlhodobý proces. A mimoriadne potrebný. Nie je však jediným dlhodobým projektom, na ktorom v tejto chvíli môžete pracovať. Zamyslite sa nad úlohami, ktoré ste dlhodobo odsúvali, lebo skrátka nebol čas, ale sú to také, ktoré vašu značku posunú výrazne dopredu. Zrealizujte prieskumy, ktoré vám pomôžu v rozhodovaní, sústreďte sa na interný marketing či prípravu kampaní, ktoré majú dlhodobý efekt. Alebo si vylaďte vizuálnu identitu, aby ste všade komunikovali konzistentne. 

Aktivít, ktoré môžete realizovať, je samozrejme oveľa viac. Niektoré som zhrnul do e-booku Čo robia úspešné značky počas krízy aj s príkladmi reakcií svetových aj slovenských značiek. Tento článok je výňatkom z e-booku s rovnomenným názvom. Budem rád, ak si ho stiahnete.

 

01 - Modified: 2023-10-30 10:33:14 - Feat.: - Title: Anketa Stratégií: UX je stále dôležitou témou na meranie používateľského správania 02 - Modified: 2023-10-24 09:24:38 - Feat.: - Title: Pri personalizácii je doležitá efektívna komunikácia so zákazníkmi (Anketa Stratégií) 03 - Modified: 2023-10-13 09:03:28 - Feat.: - Title: Anketa Stratégií: Programmatická reklama už prekračuje tradičné bannerové formáty 04 - Modified: 2023-10-10 13:33:38 - Feat.: - Title: AI a strojové učenie zvyšuje nielen efektivitu práce, ale dosahuje aj výkonnostné ciele klientov (Anketa Stratégií) 05 - Modified: 2023-08-21 08:34:51 - Feat.: - Title: Focus na mladých: Nie je problém zasiahnuť GEN Z, ale zaujať ju (anketa Stratégií medzi expertmi digitálnych a mediálnych agentúr)
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 21:29