Značka nesúca meno francúzskeho herca oblieka džentlmenov už dlhé roky. Richard Wohlstein za jej najväčšiu hodnotu považuje vysokú kvalitu výrobkov a osobný prístup v predajni. Oblečenie navrhuje slovenský dizajnér a z veľkej časti (90%) sa vyrába na Slovensku.
online + offline = Žurnál
“Písal sa rok 2014 a uvedomili sme si, že naša webová stránka pripomínajúca neskoré 90. roky nám nových zákazníkov neprinesie. Začali sme so založením e-shopu, no prekážala nám neosobnosť webu, ktorá je neporovnateľná s osobným poradenstvom v kamennej predajni. Chceli sme prezentovať značku prostredníctvom onlinu, ale s určitou pridanou hodnotou.” vysvetľuje Wohlstein.
Alain Delon si preto ako súčasť svojho marketingového plánu zvolil tvorbu vlastného magazínu Žurnál. “Tvoríme obsah najmä módneho charakteru, ale píšeme aj o cestovaní, kultúre či zaujímavých osobnostiach. Najčítanejšie články sú tie o móde: ako si správne uviazať motýlika či kravatu, ale aj inšpirácie, ´how to´ od mužov s vycibreným vkusom,” približuje Wohlstein.
Cieľová skupina značky sú muži a ženy v produktívnom veku, disponujú vyšším mesačným príjmom a nerobia im problém online nákupy. “Do obľúbených módnych článkov sme preto začali pridávať odkazy na produkty s prepojením na e-shop. Avšak nie formou násilnej, rušivej reklamy, ale natívne, opodstatnene a v rámci miery,” dodáva Lenka Káčerová. Napríklad v článku “5 zázračných letných outfitov” si môžete preklikom na obrázky konkrétne kúsky z outfitov detailnejšie prezrieť alebo rovno kúpiť.
Módne články nie sú bezodná studnica obsahu, preto začali rozmýšľať, ako tvorbu obsahu posunúť na vyšší level. “Náš koncept sme rozšírili o audiovizuálny materiál. Prvé video, ako si správne vyžehliť košeľu, vzniklo skutočne nízkonákladovo. Počiatočné náklady vás nemusia finančne zruinovať, pekný obsah sa dá tvoriť aj doma,” hovorí Wohlstein.
Výsledky vďaka Žurnálu
Tvorba hodnotného obsahu je behom na dlhú trať. Ešte dôležitejšie ako ho tvoriť je jeho distribúcia tým správnym spôsobom, tým pravým zákazníkom. Najväčšia návštevnosť Alain Delon pochádza zo sociálnych sietí (46%) a z widgetu Strossle (35%).
So vznikom blogu sa zvýšilo aj organické vyhľadávanie (Google 13%) a priama návštevnosť. “Vzťahy so zákazníkmi sú pre nás kľúčové, cieľom je vytvorenie osobnejšieho vzťahu, ktorý sa nekončí kúpou jedného obleku či kravaty,” vraví Wohlstein.
“S vytvorením Žurnálu sme začali sledovať a porovnávať zmeny v predaji. Hodnoty ako čítanosť, dĺžka času strávená na stránke, engagement a preklikovosť do e-shopu vyhodnocujeme priebežne, no sledujeme aj dlhodobé ciele. Pri porovnaní rokov 2016 a 2017 sme zistili, že vyhľadávanosť značky stúpla o 14 %, výnosy v e-shope o 25 % a tržby v kamenných predajniach narástli o 2 %. Uvedomujeme si, že blog nie je jediná aktivita, ktorá mala vplyv na predaj, ale meranie dosahov na offline je náročnejšie,” vysvetľuje Káčerová.
Veľkú čítanosť článkov a nových zákazníkov vám blogovanie neprinesie z noci na deň, ale ako tvrdí PR & content manažérka RIESENIA.com Lenka Káčerová: “Kontinuálna práca na kvalitnom obsahu sa skutočne oplatí.”
Čo všetko by mal mať aj váš vlastný značkový magazín? Inšpirácie, tipy, triky a množstvo praktických príkladov nájdete v príručke každého správneho natívneho marketéra.