Výroba a predaj stavebných materiálov je oblasť, v ktorej je snaha o digitalizáciu zo strany spotrebiteľov častokrát vnímaná ako nepotrebná. Prístup zákazníka je v tomto segmente vo väčšine prípadov konzervatívny. Veľa skúseností s tým má aj spoločnosť Baumit – jedna z najúspešnejších značiek stavebných materiálov v Európe, ktorá na Slovensku pôsobí od roku 1994. Baumit si na realizáciu jednej zo svojich marketingových kampaní zvolil práve Strossle. Po troch rokoch spolupráce vám prinášame výsledky.
Hlavné ciele kampane
Podľa Kataríny Senderákovej spoločnosť Baumit nechce svoju kampaň budovať na princípe obyčajnej reklamy na jednotlivé produkty. Kľúčovým aspektom pôsobenia Baumitu je dôraz na potreby a spokojnosť ich zákazníkov. Ich cieľom je prilákať spotrebiteľov na základe prirodzeného záujmu o riešenia problémov.
„Chceli sme získať väčší zásah a pritiahnuť k nám nových ľudí. Myslím, že sa to podarilo. Z tohto kanála získavame väčšinu nových užívateľov, takže sa nám tým pekne dopĺňa návštevnosť na našom webe,“ hovorí Katarína Senderáková, online marketing specialist, Baumit Slovensko.
Ako príklad uvádza článok s radami, ako sa zbaviť plesní v byte, ktorý cez Strossle kampaň navštívilo takmer 2000 ľudí. Kvalitu návštevníkov potvrdili aj metriky Average time on page (čas strávený na stránke), alebo nízky bounce rate – iba 19,25 %.
Na blogu spoločnosti Baumit môžu čitatelia nájsť už takmer 50 článkov o témach súvisiacich so stavebnými materiálmi a postupmi. Prvé z nich boli vydané v roku 2017, krátko na to začal Baumit využívať na distribúciu Strossle.
Medzi ďalšie ciele kampane patrilo aj:
● posilnenie mena značky Baumit
● zvýšenie povedomia o produktoch
● podpora podielu organickej návštevnosti
● budovanie komunity verných zákazníkov
Dokázala kampaň ciele naplniť?
Podľa Kataríny Senderákovej je marketingová kampaň v Strossle úspešná. Tvorbou kvalitného obsahu a zobrazovaním reklám na relevantných stránkach sa podarilo podporiť nielen predaje firmy, ale dosiahnuť aj vyššiu návštevnosť slovenského webu Baumit. Spomedzi 29 krajín, v ktorých Baumit pôsobí, je práve Baumit u nás na prvej priečke v rebríčku počtu návštev.
Okrem toho, že sa zvyšuje návštevnosť na stránke, na lepšiu úroveň sa posunula aj jej kvalita. Podľa slov klienta sa podarilo predĺžiť priemerný čas, ktorý zákazníci strávia na webe Baumit. Úspechom je aj pokles tzv. bounce rate, teda návštev stránky, ktoré končia okamžitým odchodom. Podarilo sa podporiť aj predaje firmy, čo tiež patrilo medzi očakávané výsledky kampane.
Prečo práve Strossle?
„Jednoznačne oceňujem úprimnosť a vítam, že ak sa im niečo na zaslanej kampani nepozdáva, nemávnu rukou, ale snažia sa poradiť a navrhnúť riešenia,“ hovorí Katarína Senderáková, online marketing specialist, Baumit Slovensko. Páči sa jej aj aktívny prístup zo strany Strossle a ocenila to, že počas trojročnej spolupráce starostlivosť a návrhy na vylepšenie kampane nestratili na kvalite.
Budovanie značky je dlhodobý proces, takže ak hľadáte platformu na aktivity súvisiace s online marketingom, Strossle je podľa jej slov tou správnou voľbou. Kampaň v Strossle môžete dodatočne optimalizovať podľa výsledkov, ktoré dosiahla.