Než sa pustíme do stále viac-menej hypotetických rozborov zmien, ktoré novinky od Microsoftu a Googlu prinášajú, je potrebné si pripomenúť, že AI sa nerovná Chat GPT. CEO agentúry Glidy, zameranej na marketing vo vyhľadávačoch klasifikuje, že na Chat GPT musíme nazerať ako produkt (službu), ktorá sa skladá z viacerých súčastí. “Je to technológia, na ktorej beží (umelá inteligencia), zdroje dát, z ktorých sa učí, používateľské rozhranie (GUI), podpora, komunita a podobne,” vysvetľuje Filip Škultéty.
Umelá inteligencia ako taká nie je revolučnou novinkou, akurát si na ňu doteraz siahol len človek, disponujúci špecifickými zručnosťami. Pod aktuálny boom sa podľa neho podpísala práve až dostupnosť AI mase, a to aj vďaka podpore slovenského a českého jazyka. Či už technologický vývoj niektorí prirovnávajú ku veľkému tresku alebo stoja pokojne na nohách, jedno je isté: nejaké otrasy zanecháva a my sme sa pozreli na to, aké.
Nová tvár SERP
Podľa online marketingovej agentúry Visibility, základnú zmenu vo vyhľadávačoch predstavuje nové usporiadanie SERP (Search engine results page), do ktorého bude pravdepodobne pridané popri výsledkoch vyhľadávania aj chatovacie pole, určené pre samostatné zadávanie otázok.
Takáto úprava vyhľadávača ale tiež nie je na trhu novinkou. Managing director Matúš Lovás uvádza, že rovnakým spôsobom funguje napríklad AI vyhľadávač you.com. Človek má teda už dlhšie v rukách voľbu sa rozhodnúť, či sa spoľahne na odpoveď od umelej inteligencie alebo uprednostní manuálne vyhľadávanie obsahu.
Robert Háger z digitálnej agentúry ui42 vníma implementáciu AI do vyhľadávačov Google a Microsoft Bing predovšetkým ako obrovský skok v kvalite výsledkov vyhľadávania. Vysvetľuje, že aktuálny technologický vývoj vytvára také možnosti pre vyhľadávače, vďaka čomu dokážu lepšie rozumieť úmyslu používateľa. Umelá inteligencia by tak mohla predikovať požiadavky používateľov a predvídať ich potreby ešte predtým, ako ich samotní používatelia zadajú.
...Zostáva vám 85% na dočítanie.