Jeho pokles je podľa Koršňáka pravdepodobne ešte stále čiastočným dôsledkom zavedenia celosvetovo harmonizovaného testovacieho štandardu na určenie spotreby paliva a emisií, známeho pod skratkou WLTP.
„Silné predpredaje počas leta motivované práve blížiacim sa zavedením nového štandardu znížili v Európe jesenný dopyt po nových autách. To malo negatívny vplyv aj na produkciu nemeckých automobiliek.“
Efekt nového štandardu podľa neho do konca minulého roka pravdepodobne už úplne odznel. Práve to by malo pomôcť aj nemeckým výrobcom na prelome rokov korigovať svoju produkciu smerom nahor.
„Treba však poznamenať, že poklesy predajov áut v posledných mesiacoch v Európe pravdepodobne nie sú len dôsledkom nového štandardu. Vidíme tam aj známky fundamentálneho cyklického spomalenia na trhu. S tým budú musieť automobilky zápasiť aj v tomto roku,“ zdôrazňuje analytik.
Prepady produkcie v sektore by teda podľa neho už nemali byť také výrazné ako v posledných mesiacoch. Nemôžeme však v tomto roku očakávať ani zásadnejší rast tohto kľúčového sektora nemeckého priemyslu.