StoryEditor

Nárast počtu pasažierov spojený s poklesom tržieb

27.10.2018, 00:00
„Je iba rozprávkou, že vlaky zadarmo stoja iba 13 miliónov eur ročne. V skutočnosti je to asi dvojnásobok,“ uviedla pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.

Poskytovaná dotácia sa zrejme už nebude veľmi zvyšovať, keďže kontingenty pre bezplatných cestujúcich sa od roku 2014 v podstate nemenili.

Zvyšovanie cestovného

Podľa Mertinkovej rast nákladov Železničnej spoločnosti Slovensko súvisí s infláciou a so zavádzaním nových spojov. Z toho dôvodu skôr či neskôr vzíde potreba zvyšovať cestovné, ktoré sa neupravovalo už šesť rokov. „Som zvedavá, ako to prijmú platiaci cestujúci. Prvé opatrenia v tomto smere vraj pripravujú železnice už na budúci rok.“...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2018-10-26 08:55:45 - Feat.: 0 - Title: Stanica môže byť zdrojom národnej hrdosti 02 - Modified: 2018-10-26 08:56:03 - Feat.: 0 - Title: Cisár František Jozef I. mal v Nyugati samostatnú čakáreň
01 - Modified: 2024-10-03 16:30:00 - Feat.: - Title: Môže Čína ohroziť USA? Trapas s jadrovou ponorkou rozvíril pochybnosti 02 - Modified: 2024-10-03 08:37:55 - Feat.: - Title: ANALÝZA: Izrael vs. Irán. Pôdorys eskalácie je jasne narysovaný, odpočítavanie k veľkej vojne sa začalo 03 - Modified: 2024-10-02 13:30:00 - Feat.: - Title: ANALÝZA: Severný šíp. Štyri scenáre izraelskej operácie proti teroristom z Hizballáhu 04 - Modified: 2024-09-30 08:54:03 - Feat.: - Title: ANALÝZA: Jadrová elektráreň ako bomba. Kde je najväčšie riziko súčasnej fázy rusko-ukrajinskej vojny? 05 - Modified: 2024-09-27 16:45:00 - Feat.: - Title: Železnice idú zahustiť vlaky medzi Bratislavou a Trnavou. Súťažil len známy hráč a cenu nafúkol na dvojnásobok
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
05. október 2024 03:41