Všeobecné nariadenie na ochranu osobných údajov platí od 25. mája 2018 pre všetky firmy a organizácie, ktoré pracujú s dátami občanov Európskej únie. Nevynechalo tak ani obľúbené sociálne médium, ktoré prišlo s viacerými nástrojmi, ako mať svoje súkromné dáta pod kontrolou.
Ešte pred prijatím nariadenia avizoval, aby si používatelia skontrolovali svoje nastavenie súkromia a zdieľania dát. „Je možné pozorovať, že Facebook postupne kladie väčší dôraz na ,opt-in´ prístup. To znamená, že ak používateľ sám neupraví nastavenia alebo aktívne neudelí súhlas, jeho údaje by sa nemali spracúvať alebo poskytovať vo väčšom rozsahu,“ ozrejmuje Szabó.
Dodáva, že síce smernica EÚ na ochranu osobných údajov z roku 1995 už hovorila o povinnosti spoločností transparentne informovať o spracúvaní osobných údajov, GDPR otvorilo diskusiu na túto tému.
Ľudia sa viac zaujímajú o to, čo sa s ich osobnými údajmi deje a spoločnosti si zas uvedomujú to, že si s nimi nemôžu robiť, čo len chcú. Szabó však hovorí, že sami zatiaľ nemali ani jeden dopyt od klienta, ktorý by mal záujem uskutočniť právne kroky voči Facebooku.
Sociálna sieť sa tiež pustila do boja proti prejavom nenávisti na jej platforme. Podľa Európskej komisie Facebook spolu s Twitterom či YouTubom odstraňuje až 72 percent týchto príspevkov do 24 hodín od upozornenia.
Zvyšuje sa aj percento reakcie Facebooku na označený obsah a pritvrdzuje aj v zakročení proti fake news, k čomu mu pomáha aj umelá inteligencia.