Do konca tohto roka mal magistrát v pláne investovať desiatky miliónov do modernizácie električkovej trasy do Karlovej Vsi. Zatiaľ sa ani nezačalo. Kde to podľa vás zlyháva?To sa musíte spýtať na magistráte, prečo si včas nedokázali vybaviť ani stavebné povolenie. Projekty mali rozpracované, nevravím, že dotiahnuté do konca, ale boli už za Ftáčnika. A štyri roky sú dostatočne dlhý čas na to, aby sa takúto stavbu podarilo zrealizovať.
Hovoríte, že štyri roky sú dostatočne dlhý čas. Nový primátor vo svojom pláne píše, že za štyri roky zrekonštruuje nielen Karloveskú radiálu, ale aj Ružinovskú, Vajnorskú, predĺži Petržalskú a postaví novú električkovú trasu do Podunajských Biskupíc. Sú toto reálne plány na štyri roky?Električka do Biskupíc nie je v tejto chvíli priorita. Ak by sa však poriadne zamakalo, tie ostatné rekonštrukcie sú reálny cieľ. Treba urýchlene dopracovať dokumentáciu pre stavebné povolenie v potrebnej kvalite, aby to zase nestálo, čo sa často stáva, pretože stavebný úrad požaduje ďalšie doklady od mesta. Včas treba vybrať dodávateľa – takže to musí byť kvalitne pripravená súťaž, aby ju na Úrade pre verejné obstarávanie znova nenapadli. V štatistikách Transparency International Bratislava dosiahla za uplynulé volebné obdobie najhorší výsledok zo slovenských miest, čo sa týka kvality verejného obstarávania. Aby sa tieto ciele naplnili, a medzi nimi aj predĺženie električky z Petržalky,
tak magistrát musí vedieť tieto procesy zlepšiť.
Pomôže zmena po voľbách, aby sa procesy naštartovali aspoň tak, ako napríklad v Košiciach?
Uvidíme, ako sa k tomu pán Vallo postaví. Plány má pekné a tím, ktorý spolupracoval na Pláne Bratislava, je dostatočne kvalitný. Uvidíme, či pán Vallo na dôležité miesta dosadí ľudí z tohto tímu alebo podobne ako jeho predchodca len figúrky.
Veľa sa hovorilo aj o električkovej trati cez Mlynské nivy od J&T. Kritici tvrdia, že developeri by nemali diktovať plány mesta. Ako to vidíte?
Určite by to mal diktovať magistrát. Ale keď nič neurobil, pánboh zaplať, že sa toho ujal developer. Obsluhu štvrte, kde sa predpokladá
vysoká koncentrácia obyvateľstva, služieb a pracovných príležitostí, by malo riešiť samo mesto, lebo to, že tam nastanú kolapsové
stavy, muselo byť jasné už pri príprave projektu novej autobusovej stanice. Ďalšia výstavba, ktorú chystá J&T, bude znamenať ďalšie
dopravné zaťaženie. Developer si správne uvedomil, že ďalších ľudí na Mlynské nivy už autami nedovezú. Potrebujeme výkonnú koľajovú
dopravu. Hneď po predĺžení električky na koniec Petržalky, ktorú musíme stihnúť do roku 2022, aby sme to mali preplatené z eurofondov. Ďalšou z priorít by mala byť električková trať na Nivách. Ideálne by bolo, keby to bola trať spájajúca Šafárikovo námestie so zastávkou Saleziáni. Aby to nebola len ďalšia radiála z mestskej časti do centra, ale aby sa vytvorilo prepojenie električiek, ktoré by skrátilo cestu a zjednodušilo pohyb v meste.
Takže má nové vedenie magistrátu pristúpiť na tento projekt?Nehovorím, že by malo schváliť projekt presne tak, ako si ho predstavuje J&T, pretože by malo zohľadniť aj záujmy verejnosti. J&T navrhlo trať tak, aby bola čo najbližšie k ich objektom. Alebo by bolo vhodnejšie viesť trasu iným spôsobom, – napríklad povyše Slovenského národného divadla, ale to už je úloha magistrátu. Určite by sa tento projekt nemal odmietať principiálne, pretože s ním prišiel developer.