V Stupave sú iba dvoje veľkých potravín, jedny zahraničné a druhé slovenské. Sú nimi Billa a Coop Jednota a vzdialené sú od seba asi 120 metrov. Väčšina obyvateľov si však radšej vyberie Billu. „Majú lepšie akcie, je tam väčší výber a lepšia organizácia tovaru,“ odôvodnila svoj výber jedna zo zákazníčok.
Niekedy však zavíta radšej do Jednoty, no nie tej na Hlavnej ulici, ale inej, menšej, ktorá je bližšie k jej domu. „Idem tam, ak nemám auto a potrebujem iba niečo malé dokúpiť, a zároveň viem, že to tam budú mať,“ dodala.
Tento príklad je akoby paradigmou slovenského potravinárskeho trhu. Ovládajú ho nadnárodné spoločnosti, ktoré vďaka svojej veľkosti môžu ponúknuť lepšie služby a ceny, slovenské reťazce však ešte stále majú pár es v rukáve.
Ich pozícia na trhu sa však po krachu potravín Kačka, bývalého CBA, zmenšuje.
Ako sa darí ostatným udržať na trhu?
Čaká podobný osud aj tých ostatných alebo dokážu čeliť medzinárodným maloobchodným obrom ako Lidl či Tesco?