Veľkou zmenou novely malo byť zníženie vekovej hranice pre vodičov kamiónov a autobusárov. Tá mala vrátiť na limity na pôvodný vek, ktorý platil do roku 2013, čiže pre kamionistov zo súčasných 21 na 18 rokov a pre autobusárov z 24 na 21 rokov. Poslanec Slovenskej národnej strany Peter Pamula však podal pozmeňovací návrh, ktorý iniciatívu takmer anuloval. Zníženie vekového limitu sa vďaka „pozmeňováku“ bude po novom týkať len policajných, vojenských a hasičských vozidiel.
Požiadavky dopravcov, ktorí zníženie veku iniciovali kvôli nedostatku šoférov tak ostali nevyslyšané. Nižšia veková hranica je pritom štandardom v mnohých krajinách Európskej únie ako napríklad Česká republika, Rakúsko, Poľsko, Nemecko či Francúzsko a odporúča ju aj európska smernica, ktorú by mali členské štáty aplikovať do svojej legislatívy do mája 2020.