Tunel VišňovéTASR/P. Ďurčo
StoryEditor

Pri akom diaľničnom úseku nám hrozí prepadnutie eurofondov?

24.05.2019, 00:00
Eurofondy na dopravu však čerpáme najefektívnejšie.

K pripravovaným úsekom diaľnice patrí napríklad D1 Hubová - Ivachnová, D1 Budimír - Bidovce či D1 Lietavská Lúčka – Višňové - Dubná skala. Práve posledný spomenutý úsek je pre tunel Višňové problematický pre pozastavené práce.

Firma Salini Impregilo, ktorá ho mala pôvodne dokončiť, totiž nedodržiavala termíny. Rezort dopravy jej preto vypovedal zmluvu a hľadá nového zhotoviteľa.

​V tomto prípade hrozí predraženie výstavby až prepadnutie eurofondov.

Pre porovnanie, úsek Budimír – Bidovce, tiež financovaný z eurofondov, je teraz v poslednom roku výstavby. Mali by sme vyčerpať celú sumu a stavbu dokončiť načas.

Aj napriek spomenutým úskaliam, eurofondy na dopravu čerpáme najefektívnejšie. Za posledných 15 rokov sa z dotácií Európskej únie vybudovalo 150 kilometrov diaľnic a ešte viac ciest druhej a tretej triedy.

01 - Modified: 2024-11-07 13:32:09 - Feat.: - Title: NDS získala 21 miliónov eur z eurofondov na refundáciu nákladov na úseky rýchlostných ciest 02 - Modified: 2024-10-31 07:57:19 - Feat.: - Title: Na vodozádržné opatrenia a ochranu pred povodňami pôjdu desiatky miliónov eur, rozhodol Taraba 03 - Modified: 2024-10-29 13:27:16 - Feat.: - Title: Na šesť projektov pôjde z eurofondov viac ako trinásť miliónov eur, oznámil rezort vnútra 04 - Modified: 2024-10-25 10:36:57 - Feat.: - Title: Čerpanie nových eurofondov je na úrovni asi jedného percenta, celkovo je v programe viac než 12 miliárd 05 - Modified: 2024-10-24 11:32:23 - Feat.: - Title: Z eurofondov môžu v budúcom roku prepadnúť stámilióny eur, tvrdí Remišová
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
08. november 2024 23:02