V podiele domácich potravín v obchodoch naďalej zaostávame za Rakúskom, Nemeckom či Francúzskom.
Kým v niektorých európskych krajinách sú pulty naplnené až 80 percentami domácej produkcie, u nás je to približne 40 percent.
Reťazce pôsobiace na Slovensku sa snažia slovenských dodávateľov podporovať prostredníctvom rôznych projektov.
„Za aktívny prístup, podporu a spoluprácu nám ešte v júni ďakovala ministerka Gabriela Matečná,“ informuje Lenka Puzlíková, mediálna zástupkyňa Slovenskej aliancie moderného obchodu. Zdá sa však, že na zvýšenie podielu domácich výrobkov nestačí vytvárať pulty s potravinami od lokálnych výrobcov.
„Sú potrebné investície do potravinárskeho priemyslu, čo by celkovo zvyšovalo podiel už zalistovaných producentov,“ hovorí Jana Venhartová, riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska.