potraviny, obchodReuters
StoryEditor

Pulty bez slovenských výrobkov

22.11.2018, 23:00
Máme ich tak 40 percent.

V podiele domácich potravín v obchodoch naďalej zaostávame za Rakúskom, Nemeckom či Francúzskom.

Kým v niektorých európskych krajinách sú pulty naplnené až 80 percentami domácej produkcie, u nás je to približne 40 percent.

Reťazce pôsobiace na Slovensku sa snažia slovenských dodávateľov podporovať prostredníctvom rôznych projektov.

„Za aktívny prístup, podporu a spoluprácu nám ešte v júni ďakovala ministerka Gabriela Matečná,“ informuje Lenka Puzlíková, mediálna zástupkyňa Slovenskej aliancie moderného obchodu. Zdá sa však, že na zvýšenie podielu domácich výrobkov nestačí vytvárať pulty s potravinami od lokálnych výrobcov.

„Sú potrebné investície do potravinárskeho priemyslu, čo by celkovo zvyšovalo podiel už zalistovaných producentov,“ hovorí Jana Venhartová, riaditeľka Potravinárskej komory Slovenska.

01 - Modified: 2024-10-24 15:19:45 - Feat.: - Title: Viete, aký chlieb kupujete? Čerstvý a dopekaný chlieb na oko nerozoznáte 02 - Modified: 2024-10-19 21:57:13 - Feat.: - Title: Nová fáza globálnej expanzie. Čína chce obísť západné clá výstavbou tovární v zahraničí 03 - Modified: 2024-10-30 15:45:22 - Feat.: - Title: Jaroslav Hrabovský z DeutschMann: "Priateľská atmosféra a dôvera je predpokladom úspešnosti obchodníckych teamov" 04 - Modified: 2024-09-29 08:41:15 - Feat.: - Title: Priemerná mzda v slovenskom potravinárstve stúpla na 1441 eur, stúpla o viac než sto eur 05 - Modified: 2024-09-19 15:42:39 - Feat.: - Title: Srbský veľvyslanec na Slovensku pre HN: Veríme, že vaše skúsenosti nám pomôžu na našej ceste do Európskej únie
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
15. november 2024 13:02