Výška cla závisí od typu tovaru, v prípade oblečenia je to šesť percent.
Kontajner s oblečením a topánkami vypláva z Číny s faktúrou v hodnote napríklad milión eur.
V európskych prístavoch, ako napríklad Hamburg, sa kontajner naloží na kamión a dostane povolenie na tranzit po Únii.
Kamión má niekoľko dní na to, aby sa dostal do krajiny, v ktorej uviedol, že chce tovar precliť.
Na hraniciach daného štátu colníci skontrolujú tovar a faktúry a z ich hodnoty musí majiteľ zaplatiť clo. Jeho výška závisí od typu tovaru, v prípade oblečenia je to šesť percent.
HN
Z vyzbieraných peňazí ide 75 percent do kasy Európskej únie, zvyšných 25 zostáva v krajine.
Podvodníci však v prípade čínskeho tovaru cestou do daného štátu faktúry vymenili a z miliónovej sa tak stala napríklad stotisícová, vďaka čomu zaplatili rádovo nižšie clo.
01 - Modified: 2024-11-21 18:19:17 - Feat.: - Title: Dánska armáda spozorovala čínsku loď v oblasti, kde sa pretrhli podmorské káble
02 - Modified: 2024-11-21 15:49:26 - Feat.: - Title: Čínsky minister obrany sa odmietol stretnúť s Austinom, dôvodom je postoj USA k Taiwanu
03 - Modified: 2024-11-21 09:49:26 - Feat.: - Title: Americký kaviarenský reťazec zvažuje možnosť predaja podielu vo svojich aktivitách v Číne
04 - Modified: 2024-11-19 11:44:52 - Feat.: - Title: Švajčiarsko má obavy zo zvýšenia ciel v USA. Vláda zvažuje, ako reagovať
05 - Modified: 2024-11-19 09:21:40 - Feat.: - Title: EÚ chce prinútiť čínske firmy, aby zdieľali technológie s európskymi partnermi, píše Financial Times