Košická poisťovňa získala licenciu v roku 1995 od ministerstva financií, o 12 rokov neskôr nový regulátor NBS zistil, že poistné vzorce nie sú správne a musí zvýšiť rezervy.
Peniaze navyše si však nesmela pýtať od zákazníkov.
Napriek tomu Rapid skúšal viacerými spôsobmi presvedčiť klientov na nové drahšie zmluvy.
Tých, ktorí odmietli, prestal vyplácať s odôvodnením, že sa obohatili, keď platili menej ako mali.
Neskôr už peniaze nedostali ani tí, ktorí súhlasili s novými menej výhodnými podmienkami.
Práve sťažnosti klientov boli jedným z dôvodom vyhlásenia nútenej správy.
Ďalším bol list, v ktorom samotný manažment ešte vlani v apríli v liste premiérovi Robertovi Ficovi priznal, že sa dostali do stavu nedostatku likvidity, „čo znemožňuje uhrádzať záväzky voči klientom“.