Na to, aby bolo lietadlo bezpečné, mohlo vzlietnuť aj pristáť, musí byť aj precízne vyvážené. Je totiž plné cestujúcich, posádky, batožiny či paliva. Správne vyváženie má vplyv na stabilitu celého letu. Každé lietadlo je iné, má vlastný systém nakladania a vyvažovania. Práve preto si nemôžeme sadnúť tam, kde by sme si priali. Lietadlá majú určený predný a zadný limit. Flickr.com
Išlo o najlepší rok v celej histórii.
Desať leteckých nehôd a incidentov, 44 obetí vo vzduchu a 35 na zemi v prípade nákladných letov.
Išlo tak o rekord v bezpečnosti, ako vlani v januári informovala asociácia zaoberajúca sa leteckou bezpečnosťou Aviation Safety Network.
Prívlastok vážnej leteckej nehody si za predminulý rok držalo iba Rusko.
Rovnaký počet nehôd mali civilné aj nákladné lety. Ako je možné, že sa bezpečnosť lietania dostala aj napriek rýchlo rastúcemu počtu letov tak vysoko?
„Na otázky bezpečnosti sa kladú stále väčšie nároky. Nejde iba o prevádzku, ale aj o konštrukciu lietadiel. Výrobcovia bezpečnosti podriaďujú všetko. Technológie leteckej techniky sú dnes niekde inde než boli pred 30. rokmi či ešte dávnejšie,“ ozrejmil pre HN letecký publicista Petr Kolmann.
01 - Modified: 2024-09-27 06:23:34 - Feat.: - Title: VIDEO Muž si splnil detský sen. Po rokoch tvrdej práce zhotovil funkčný oblek Iron Mana, ľudia zostali v nemom úžase
02 - Modified: 2024-09-25 22:00:00 - Feat.: - Title: Taiwanský mikročipový klaster je svetový unikát
03 - Modified: 2024-09-24 09:24:30 - Feat.: - Title: Japonsko nalieha na Čínu, aby zabezpečila bezpečnosť japonských občanov v krajine
04 - Modified: 2024-09-20 14:20:01 - Feat.: - Title: Kyjev obmedzuje používanie Telegramu pre obavy o bezpečnosť, k informáciam sa môžu dostať Rusi
05 - Modified: 2024-09-18 22:00:00 - Feat.: - Title: Generácia displejov je pripravená míňať a obsadí profesie, ktoré neexistujú. Treba sa báť ich alebo o nich?