Čo ďalej s D1
Najkritickejšími úsekmi diaľnice D1 sú Turany-Hubová a Hubová-Ivachnová.
Ich stavba stagnovala pre posudky vplyvov výstavby na životné prostredie a teraz sa pri druhom úseku čaká na ďalšie kroky Národnej diaľničnej spoločnosti, pričom podľa Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska by projektová príprava aj prieskumné práce mohli pokračovať ďalej.
Problémom tiež bolo, že počas razenia tunela Čebrať museli práce prerušiť pre riziko zosuvu svahu nad trasou tunela.
Protestujúci zablokovali cesty
V prípade D3 je otázny úsek od Brodna po Oščadnicu. Práve ten bude súčasťou diaľničného spojenia s Poľskom a Českom. Úsek Brodno – Kysucké Nové Mesto sa pri tom má realizovať namiesto ďalšieho roka až v roku 2026.
Za urýchlenú dostavbu diaľnice D3 už viackrát protestovali Kysučania – začiatkom roka zablokovali hlavný cestný ťah do Poľska a Česka trikrát, čím ochromili dopravu na celých Kysuciach, kde sa tvorili dlhé kolóny.
Prívlastok výrazne meškajúci získal ružomberský obchvat. Pôvodné optimistické plány naznačovali, že 15-kilometrový diaľničný úsek dostane finálnu bodku do začiatku tohto roka.
Teraz je situácia iná a v kalendári svieti až dátum december 2021, čo sa pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie tiež môže predĺžiť.