A to najmä tie, ktoré sú do veľkej miery odkázané na predaj v reštauráciách či baroch. „Výraznú časť tržieb spoločnosti Coca-Cola aj na Slovensku tvorí predaj nápojov v rámci gastronomických zariadení, teda takzvaný segment HORECA. Práve jehoho sa opatrenia pre pandémiu koronavírusu dotkli veľmi citeľne,“ pripomenul pre HN Michal Čubrík, manažér pre vonkajšie vzťahy spoločnosti Coca-Cola HBC pre Česko a Slovensko.
Napriek tomu, že na začiatku leta sa obmedzenia postupne uvoľnili, sa podľa neho ľudia do reštaurácií a barov vracajú len pozvoľna. Preto je v tejto chvíli ťažké predpovedať, čo sa v dôsledku pandémie udeje do konca roka. „Aktuálne odhadujeme, že pokles tržieb spoločnosti Coca-Cola v segmente HORECA bude približne na úrovni 10 až 15 percent oproti minulému roku. Zároveň neočakávame, že tento pokles sa podarí vykompenzovať nárastom predaja cez iné kanály, napríklad maloobchodnú sieť,“ doplnil Čubrík.
Coca-Cola preto pripravila pre reštaurácie či bary rôzne programy zamerané na podporu predaja nealkoholických nápojov. Podniky sa pritom iniciatívne usilujú oživiť biznis aj prostredníctvom donáškových služieb. „Zo strany reštaurácií sme zaznamenali nárast žiadostí o pridanie na našu platformu. Od začiatku korona krízy bolo však našou prioritou podať gastro segmentu pomocnú ruku, nie vedome z tohto náročného obdobia ťažiť,“ doplnil Foret.