Ľudia pracujúci či študujúci v Pekingu, Šanghaji či iných veľkých mestách cestujú do rodných provincií, aby privítali nový rok spolu so svojimi príbuznými. To isté platí o obyvateľoch Taiwanu, ktorí chodia domov z Tchaj-peja či iných väčších miest tohto vyše 23-miliónového ostrova.
O výraznom náraste cestujúcich svedčia aj dáta čínskych štátnych železníc. Podľa nich si lístky na vlak kúpilo na obdobie jarného festivalu, ktorý trvá takmer jeden a pol mesiaca, dovedna 393 miliónov ľudí. Mnohé vlaky sú pritom úplne vypredané. Železnice musia pridávať posilňujúce spoje, podobne ako je to u nás v čase Vianoc či Veľkej noci. Ľudia si kupujú lístky dlhé mesiace vopred, aby mali istotu, že sa domov naozaj dostanú.
Nie všetci však chodia oslavovať nový rok domov. Čoraz viac Číňanov trávi prázdniny v dovolenkových rezortoch či spoznávaní vlastnej krajiny. A z toho žijú nielen železnice, ale aj ubytovacie či gastronomické zariadenia. Čínsky sektor domáceho cestovného ruchu tak počas sviatkov zažíva hody. „Predvlani len v priebehu jedného sviatkového týždňa stúpli tržby v tomto odvetví na 62 miliárd dolárov. Ide o 16-percentný nárast oproti roku 2016. Tvorí to desať percent celoročných tržieb sektora,“ tvrdí vo svojej analýze Joshua Warner, trhový špecialista londýnskej spoločnosti IG.