„Vychádzame z predpokladu, že kompletná dopravná sieť bude dobudovaná v roku 2020. Tomu sú prispôsobené aj plány investícií,“ uviedol Siung Tao, bývalý vicestarosta 1,2-miliónového mesta I-wu ležiaceho vo východočínskej provincii Če-ťiang a súčasný prvý tajomník Sekretariátu pre spoluprácu Číny s krajinami strednej a východnej Európy.
Čínsky predstaviteľ sa dotkol aj výhrady západoeurópskych krajín, že krajiny ako Slovensko svojou účasťou na iniciatíve 16+1 konajú poza chrbát Európskej únie. „Čína považuje tento projekt za veľmi dôležitú súčasť spolupráce s EÚ, rozhodne nejde mimo nej. Iniciatíva je otvorená a transparentná, neobmedzujeme ju len na spomínaných 16 štátov. Na summit dostali pozvánku aj Rakúsko či Grécko,“ povedal Siung Tao na konferencii think tankov z Číny a strednej a východnej Európy, ktorá sa uskutočnila minulý mesiac v Budapešti.