Ilustračná fotografia. FOTO: Reuters
StoryEditor

Európska únia sa ešte chystá znížiť dodatočné clá na elektromobily z Číny, dotácie stále vyšetruje

10.09.2024, 13:24
Autor:
ČTKČTK

V auguste Európska komisia predložila návrh, podľa ktorého by pri konečných clách maximálna sadzba mala predstavovať 36,3 percenta.

Európska únia plánuje znížiť konečné dodatočné clá na elektromobily z Číny, po zohľadnení pripomienok jednotlivých spoločností by maximálna sadzba mala predstavovať 35,3 percenta.

S odvolaním sa na informované zdroje to dnes uviedla agentúra Reuters. Začiatkom júla Európska únia zaviedla na dovoz elektromobilov z Číny dočasné dodatočné clá až 37,6 percenta platné najviac štyri mesiace.

Maximálna sadzba

V auguste Európska komisia predložila návrh, podľa ktorého by pri konečných clách maximálna sadzba mala predstavovať 36,3 percenta.

Súčasťou návrhu je aj zníženie dodatočného cla na dovoz elektromobilov americkej spoločnosti Tesla vyrobených v Číne na 9,6 percenta z predtým ohlásených 20,8 percenta. Podľa nového návrhu, upraveného po konzultáciách so spoločnosťami, by navrhovaná sadzba pre Teslu mala predstavovať 7,8 percenta.

image

Jazdený elektromobil môže dávať zmysel. Odborníci radia, na čo si dávať najväčší pozor

Z ďalších čínskych automobiliek by clo pre firmu BYD malo zostať na 17 percentách. Pre firmu Geely sa zníži na 18,8 percenta z predtým navrhnutých 19,3 percenta.

Najvyššia sadzba sa vzťahuje na automobilky, ktoré s Európskou komisiou nespolupracovali na prešetrovaní vplyvu subvencií poskytovaných čínskym výrobcom vládou v Pekingu. Týka sa to napríklad automobilky SAIC.

Komisia sa rozhodla uvaliť dodatočné clá na dovoz elektromobilov z Číny, pretože Peking výrobcov týchto áut podľa názoru Bruselu nedovolene podporuje.

Návrh ešte neprešiel

V júli eurokomisia stanovila predbežné clá pre automobilky spolupracujúce pri vyšetrovaní dotácií na 20,8 percenta a pre nespolupracujúce automobilky na 37,6 percenta. Dodatočné clá sú nad rámec štandardného dovozného cla na automobily, ktoré v Úii predstavujú desať percent.

image

Prečo majú elektromobily v čase lacného benzínu predsa zrazu nádej na svetlé zajtrajšky? (komentár)

Európska komisia sa k správe odmietla vyjadriť. V auguste predložila návrh konečných ciel a Čína spolu s dotknutými spoločnosťami dostala desať dní na predloženie svojich pripomienok. Tie potom eurokomisia zohľadnila pri stanovení revidovaných colných sadzieb, píše Reuters.

Návrh konečných ciel bude musieť schváliť 27 štátov Únie. Budú zavedené v prípade, že kvalifikovaná väčšina 15 členov EÚ s podielom na počte obyvateľov 65 percent nebude proti.

01 - Modified: 2024-09-06 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Jazdený elektromobil môže dávať zmysel. Odborníci radia, na čo si dávať najväčší pozor 02 - Modified: 2024-09-05 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Prečo majú elektromobily v čase lacného benzínu predsa zrazu nádej na svetlé zajtrajšky? (komentár) 03 - Modified: 2024-09-05 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Hyundai predstavil Ioniq 5 XRT. Kórejský elektromobil sa zmenil na špeciál do terénu
01 - Modified: 2024-11-05 12:27:49 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: V Číne tiká bomba skrytého dlhu 02 - Modified: 2024-11-04 19:07:44 - Feat.: - Title: Investícia spoločnosti Gotion bude jedným z prelomových momentov nášho vzťahu s Činou, tvrdí Fico 03 - Modified: 2024-11-04 16:30:00 - Feat.: - Title: Strategické partnerstvo s Čínou: Prečo až teraz? (komentár) 04 - Modified: 2024-11-04 15:57:26 - Feat.: - Title: Bezpečnosť Európy upadá, 90. roky sú preč. Založme „bruselskú CIA“, vyzýva ambiciózny plán 05 - Modified: 2024-11-04 15:18:20 - Feat.: - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Harrisová a Trump, dvaja nezmieriteľní. Kam povedie Ameriku nový prezident?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 14:19