Hyundai IONIQ 5 bol vôbec prvým plne elektrickým vozidlom kórejského výrobcu, ktoré bolo už od základu postavené na podvozkovej platforme e-GMP vyvinutej špeciálne pre elektromobily a využívanie výhradne elektrického pohonu. Dovtedy síce automobilka ponúkala elektrické verzie modelov ako Ioniq alebo Kona, no vždy išlo o prevedenia, ktoré vychádzali z pôvodne konvenčného auta a jeho základu/platformy so spaľovacím agregátom pod kapotou.
Prvý sériový model stojaci na e-GMP platforme, a zároveň prvý člen novo vzniknutej rodiny elektromobilov IONIQ, preto mohol ponúknuť plnohodnotné elektrické ústrojenstvo, rovnako ako ďalšie podstatne vylepšené vlastnosti, ktoré od moderného elektromobilu zákazník očakáva. Hoci model pôsobí ako kompaktný hatchback, pravdou pri reálnom stretnutí je, že ide skôr o menší crossover s nafúknutou karosériou.
S vtedajšou novinkou už máme hneď niekoľko skúsenosti, pričom ide o priestranné, dá sa povedať i rodinné auto s plne elektrickým pohonom a zaujímavým vzhľadom. Pozornosť okolia totiž nepochybne priťahujú pixelové svetlomety a dizajnové riešenia, ktoré u modelu IONIQ 5 Hyundai využíva.
Aby toho nebolo málo, IONIQ 5 sa stal zároveň prvým členom elektrickej éry športovej divízie Hyundai N, keď dostal i ostrú verziu IONIQ 5 N. Tá sa pýši vysokým výkonom a inováciami, ktoré majú zabezpečiť mimoriadnu radosť z jazdy a dokonca simulovať emócie, ako pri jazde s automobilom so spaľovacím motorom. A doterajší rad IONIQ 5, ktorý nedávno prešiel modernizáciou, obohatí aj prevedenie XRT. O čo ide?
Nabijete ho aj na nabíjačke Tesly
Novinka s dodatkom XRT sa spomínala už dlhšiu dobu, no teraz je jej vznik potvrdený oficiálne i kórejskou automobilkou. Priniesť má robustnejší dizajn, ale taktiež funkčné vylepšenia pre zabezpečenie ochrany počas jazdy v terénnych podmienkach. IONIQ 5 je pritom prvým modelovým radom vyrábaným v úplne novom závode Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA) v Gruzínsku.
Zostáva vám 63% na dočítanie.