Keď sa v roku 2017 svetu prvýkrát odhalil kompaktný crossover Hyundai Kona, spôsobilo to nemalý rozruch. Nešlo ani tak o samotný fakt, že kórejská automobilka prinesie do mimoriadne obľúbeného B-SUV segmentu svojho zástupcu, ale skôr o dizajn. Prvá generácia sa totiž vyznačovala pomerne agresívnou prednou časťou, ktorú dopĺňali výrazne plastovo lemované blatníky a do viacerých úrovní delené svetlomety (vpredu i vzadu).
Dizajn, ktorý priniesol pre mnohých pomerne veľa tvarového kombinovania však zafungoval a aj na slovenských cestách sa Kona objavuje naozaj často. Veľkosťou poskytovala veľmi dobré podmienky pre využívania aj pre menšie rodiny, nechýbala pomerne bohatá výbava a taktiež slušný výber motorizácií. Tie neskôr doplnila aj hybridná či plne elektrická verzia a aby toho nebolo málo, v roku 2021 sme sa dočkali aj prvého ostrého crossoveru z produkcie značky – skvelého modelu Kona N.
Po facelifte, ktorý Kona absolvovala ešte v roku 2020, však už prišiel koncom roka 2022 čas aj na zaslúženú generačnú obmenu. A tak úspešný kórejský crossover dostal nástupcu v podobe druhej, podstatne dizajnovo uhladenejšej generácie, ktorá sa k nám teraz dostala na redakčný test v skromnejšej výbave Family (druhá najnižšia), s trojvalcom a manuálnou prevodovkou.
Uhľadenejší a jednoduchší
Odpoveď, či je novinka atraktívnejšia ako predchodca, necháme na vás. Po tom, ako pôsobila na niektorých motoristov prvá generácia trochu prekombinovane, tá druhá ide jasnou cestou minimalizmu. Aspoň teda v porovnaní s predchodcom. Stále sa tu však nájdu prvky, ktoré jej dodávajú robustnosť a zároveň môžu pôsobiť trochu zbytočne a uberú na dravosti. Kórejská značka aplikovala na Konu svoj nový dizajnový jazyk, ktorý môžeme nájsť aj na ďalšom modeli – menšom bratovi menom Bayon.
Zostáva vám 83% na dočítanie.