Predaj nových áut z produkcie skupiny Volkswagen ďalej stráca dynamiku pre slabý výkon na čínskom trhu. Ukázali to v piatok údaje spoločnosti. Správa pochádza z DPA.
Konkrétne sa predaj nových áut všetkých značiek skupiny v auguste zvýšil medziročne o 5,7 percenta na 740-tisíc kusov. Tempo jeho rastu sa však spomalilo zo 6,6 percenta v júli a z 12,8 percenta v prvej polovici roka.
Za pomalším rastom je najmä klesajúci predaj nemeckého automobilového gigantu v Číne, kde v auguste predal 278-tisíc vozidiel, o 6,5 percenta menej ako pred rokom.
Skupina to odôvodnila nezvyčajne silnými výsledkami v minulom roku, keď predaj áut v Číne podporili daňové benefity.
Na väčšine ostatných trhov však bola automobilka v pluse, pričom výrazné zisky zaznamenala v západnej Európe, kde jej predaj stúpol o 21,1 percenta na 232-tisíc vozidiel.
Spomedzi jednotlivých značiek koncernu patrili medzi hlavných ťahúňov rastu predaja v auguste Audi, ktorého odbyt sa zvýšil o 14 percent, Škoda (19 percent) a SEAT/Cupra (54 percent). Naproti tomu predaj základnej značky Volkswagen, na ktorú pripadá viac ako polovica tržieb skupiny, klesol o 1,7 percenta a odbyt Porsche sa znížil o 1,5 percenta.
Volkswagen momentálne bojuje s klesajúcim dopytom po elektrických autách a nedostatkom dielov pre spaľovacie motory po augustových povodniach v Slovinsku, ktoré si vynútili zníženie výroby v niekoľkých závodoch.
Generálny riaditeľ značky VW Thomas Schäfer však označil momentálnu neochotu nakupovať len za "dočasné zníženie" odbytu.
Koncom júla však generálny riaditeľ Volkswagen Group Oliver Blume znížil cieľ predaja na celý rok z pôvodných 9,5 milióna na deväť až 9,5 milióna vozidiel.