Americká štúdia ukázala, že viac ako štvrtina vodičov ochutná jedlo, ktoré doručuje zákazníkom. Polovica poslíčkov priznala, že často túžia pokrm skúsiť. Väčšina z nich sa tiež sťažuje na mizerné sprepitné.
Prieskumu spoločnosti US Foods o stravovacích zvyklostiach sa zúčastnilo päťsto vodičov a 1500 zákazníkov, ktorí využívajú aplikácie na doručovanie jedla vrátane UberEats či Grubhub.
Štúdia priniesla zaujímavé výsledky a ukázala, že Američania by mali viac kontrolovať poslíčkov, či nemajú mastné ústa od ich objednávky.
Až 28 percent opýtaných vodičov priznalo, že niekedy ochutnajú objednaný pokrm. Navyše 54 percent rozvozcov tvrdí, že ich vôňa jedla uvádza do pokušenia a túžia ho ochutnať. O výsledkoch štúdie informoval server MarketWatch.
Zákazníci chcú štítky
Zdá sa, že zákazníci tušia, že doručovaný pokrm môže poslíčka zlákať. 85 percent klientov uprednostňuje štítky, ktoré zaručia, že vodič ich suši či hranolky neochutnal.
Prieskum tiež zisťoval, ako veľmi by zákazníci boli naštvaní, keby šofér zásielku ochutnal.
Na stupnici od jedna do desať klienti odpovedali hodnotou 8,4, pričom číslo desať predstavuje odpoveď "absolútne neprijateľné".
Sťažujú sa na nízke sprepitné
Vodiči sa v prieskume okrem iného sťažujú na slabé sprepitné. Šesťdesiat percent z nich tvrdí, že vo väčšine prípadov dostávajú nízke či žiadne.
Na druhej strane 95 percent klientov uvádza, že vodičom sprepitné venujú.
Jeden z troch zákazníkov ocení poslíčka sprepitným okolo piatich dolárov, pričom 57 percent z nich dáva sprepitné nižšie.
Iba jedenásť percent v priemere prekročí hranicu šiestich dolárov.