Vedenie koncernu Volkswagen obhajovalo v stredu na stretnutí so zamestnancami úsporný plán pre hlavnú rovnomennú značku. Aby firma prežila prechod na elektromobily, musí menej míňať, uviedol finančný riaditeľ Arno Antlitz.
Medzi viac ako 10-tisíc pracovníkmi, ktorí si ho do sídla firmy vo Wolfsburgu prišli vypočuť, sa nestretol s pochopením.
Akcia sa konala dva dni po tom, čo najväčšia nemecká a zároveň aj európska automobilka oznámila, že kvôli slabšiemu odbytu nevylučuje uzatváranie závodov v Nemecku a nútené prepúšťanie.
„Už nejaký čas míňame za značku viac peňazí, než koľko zarábame. To dlhodobo nefunguje!“ povedal finančný riaditeľ. „Máme ešte rok, možno dva roky na to, aby sme to zvrátili. Ale musíme tento čas využiť,“ zdôraznil.
„Generálny riaditeľ koncernu Volkswagen Oliver Blume sa rozhodol skúsiť to, v čom jeho predchodcovia zlyhali – zaviesť odvážne opatrenia na zníženie nákladov na prevádzku nemeckej automobilky vrátane možného uzavretia tovární a ukončenia programu zabezpečenia pracovných miest, ktorý funguje od roku 1994 a bráni prepúšťaniu až do roku 2029,“ zhŕňa aktuálnu situáciu druhej najväčšej automobilky sveta (po Toyote) magazín Autoweek.
„Blume sa tak dostáva do priameho konfliktu s odbormi Volkswagenu, ktoré majú v automobilke značnú moc a opakovane marili snahy o vykonanie zmien vrátane tých, ktoré pred troma rokmi chcel realizovať predchádzajúci generálny riaditeľ Herbert Diess. Problémy Volkswagenu sú už dlhšie jasné a jeho manažéri neváhajú konať rýchlo, pokiaľ si chce spoločnosť zaistiť dlhodobé prežitie.“
Nemecký moloch, na ktorý doplatili jeho riaditelia
Všetci predchodcovia Blumeho na snahu skostnatený nemecký moloch omladiť a zefektívniť doplatili, supermocné odbory, ktoré navyše majú oporu v politikoch, ktorých voliči sú aj robotníci Volkswagenu, však držia vedenie automobilky v šachu.
Zostáva vám 87% na dočítanie.