Americký internetový gigant Google dokáže naplno využiť svoje dominantné postavenie na slovenskom online reklamnom trhu. Do karát mu hrá pozícia absolútnej jednotky medzi vyhľadávačmi, vďaka ktorej zostanú jeho konkurentom z trhového koláča len odrobinky. „Podiel Googlu môže byť v desiatkach percent, kým podiel slovenských firiem sa pohybuje len v jednotkách percent,“ odhaduje Marcel Vašš, riaditeľ firmy Etarget, priameho konkurenta Googlu.
Google podniká na Slovensku cez malú eseročku s tržbami okolo 1,9 milióna eur. Avšak má významný podiel na slovenskom online inzertnom trhu. Podľa údajov IAB Slovakia, združenia internetových médií, príjmy z internetovej reklamy dosiahli v prvom polroku 2015 na Slovensku výšku 41,5 milióna eur vrátane Googlu aj Facebooku.
Čítajte viac: Google valcuje trh cielením
Ak by sa podobný objem zopakoval i v druhom polroku, tak hovoríme o príjmoch vyše 80 miliónov eur. Tie, v prípade samotného Googlu, však nezostávajú na Slovensku, ale tečú do európskeho sídla firmy v Írsku.
A ako jeho aktivity komentuje konkurencia?„K tejto téme sa nebudeme vyjadrovať z dôvodu obchodného tajomstva, ktoré vyplýva zo spolupráce s Googlom,“ uviedla Andrea Mlynárová, PR manažérka firmy Zoznam. Ani ostatné oslovené firmy sa k svojmu veľkému konkurentovi nevyjadrili.
Podľa expertov sa Google dokáže dostať k cenným dátam o ľuďoch, ktorí niečo vyhľadávajú, a tie vie dobre speňažiť u inzertných klientov.