Najznámejší americký reťazec rýchleho občerstvenia prichádza v novom roku s ďalšími inováciami. Už minulý rok McDonald's predznamenal prechod k "čerstvejšiemu a zdravšiemu fast foodu" a hneď zo začiatku nového roka sa snaží na svoj "moderný plán" nadviazať aj z dizajnového hľadiska.
Novú grafiku ponesú papierové tašky, tégliky aj krabičky na sendviče. Zmena sa týka najmä modernejších grafických prvkov a rozšírenia farebnej škály okrem iného o oranžovú, zelenú, modrozelenú či fialovú farbu. Počas roka firma nový štýl postupne rozšíri do všetkých svojich pobočiek po celom svete.
"Náš nový štýl je jednoduchý, svieži a zhoduje sa s víziou firmy, ktorá si kladie za cieľ byť modernou a pokrokovou burgerovou spoločnosťou," uviedol McDonald’s vo svojom vyhlásení. Podľa serveru Quartz zmena zodpovedá snahe firmy reagovať na trendy a zmenu životného štýlu stravníkov, kedy zvolené farby evokujú zdravšie a čerstvejšie potraviny, ku ktorým sa McDonald’s už skôr zaviazal.
McDonald’s po novom ponúka viac zeleniny a spracováva kvalitnejšie suroviny. Do dvoch rokov chce aj znížiť objem antibiotík, ktoré podáva svojim kurčatám a ktoré majú vplyv aj na boj s ľudskými infekciami. Do desiatich rokov potom chce používať vajcia od sliepok z voľných výbehov a kompletne sa preorientovať na tento chov.
Ďalej celosvetovo ponúka vo svojich reštauráciách i možnosť upraviť si svoj burger podľa želania pridaním ďalších prísad, napríklad grilovaných húb, cibule, slaniny alebo guacamole. A v niekoľkých reštauráciách v Južnej Kalifornii si zákazníci môžu vyskúšať šalátové misy obohatené o kel. Ten sa už dlhšie používa v reštauráciách v Kanade.
Firma sa tiež rozhodla predĺžiť dobu raňajok - a to hneď na celý deň. Servírovanie raňajok je však obmedzené len na pár druhov palaciniek, príloh a vybraných sendvičov. Aj tu siahla k radikálnemu kroku - v ranných sendvičoch nahradila margarín za pravé maslo. Pred týmto rozhodnutím sa raňajky podávali iba dopoludnia do pol jedenástej.
Reťazec sa výraznými zmenami snaží znovu naštartovať biznis, vyrovnať klesajúce príjmy a hlavne získať späť Američanov. A zmeny sa zrejme vyplácajú - v októbri firma zaznamenala prvý silnejší štvrťrok za posledné dva roky. Darí sa aj na burze, kde akcie McDonald’s v posledných týždňoch rekordne stúpajú.