Globálna šéfka značky Peugeot Linda Jackson. FOTO: Peugeot; Koláž: HN
StoryEditor

Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu

29.09.2024, 00:00

V rozhovore s globálnou šéfkou značky Peugeot Lindou Jackson sa dozviete:

  • Prečo bola výroba bestsellera v podobe modelu Pegueot 208 presunutá z Trnavy do Maroka a Španielska.
  • Akými problémami sa Peugeot na globálnej úrovni primárne zaoberá.
  • Prečo výrobca nesúhlasí s odkladmi či rušením blížiacich sa prísnejších emisných limitov.
  • Ako môže automobilka bojovať v aktuálnom konkurenčnom prostredí o svoj trhový podiel.
  • Prečo podľa šéfky Peugeotu pripomína automotive Darwinovu teóriu.
  • Ako môžeme znižovať ceny elektromobilov a pomôcť ich predajom.
  • Prečo sa Peugeot nebojí konkurencie z Číny.

Spoločnosť PSA, teda Peugeot Citroën, z ktorej sa neskôr po zlúčení s americkým Fiat Chrysler Automobiles stal Stellantis, u nás od spustenia produkcie automobilov v Trnave vyrábala model 207 a neskôr aj jeho nástupcu 208, ktoré často okupovali pozíciu najpredávanejšieho vozidla v Európe. To sa však zmenilo na jeseň minulého roka, keď bola spaľovacia verzia modelu odsunutá do Maroka, batériová zas do španielskej Zaragozy. Aký bol dôvod a nie je odchod tohto konkurencieschopného modelu pre Slovensko na škodu?

Štandardne presúvame výrobu jednotlivých modelov podľa dostupnosti kapacít. Trnava bola z nášho pohľadu správnym miestom na výrobu modelov z portfólia Citroën a Opel. Pre Trnavu je to dobrá správa. Nové modely získala vďaka efektívnosti a kvalite. Čo sa týka modelu 208, tak práve to, že disponujeme množstvom výrobných zariadení, nám dovoľuje presúvať naše kapacity, vyťažovať prevádzky a udržiavať zamestnanosť.

Maroko sa javí ako mimoriadne dôležitý trh pre spoločnosť Stellantis. Čo sú jeho hlavné výhody?

Myslím si, že ide hlavne o nižšie výrobné náklady, kvalita je naprieč všetkými závodmi Stellantisu na rovnakej úrovni. Tiež je to však o logistike, teda o tom, ktoré trhy primárne s daným produktom obsluhujete.

Akými najväčšími problémami sa v dnešných dňoch značka Peugeot zaoberá?

Predajom elektrických vozidiel. Ale ja nevidím túto tému ako problém. Skôr ako príležitosť. Každý trh je iný. Na Slovensku sa napríklad elektrické vozidlá podieľajú na celkových predajoch len na úro...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-27 08:05:31 - Feat.: 1 - Title: Pesimizmus v ekonomike pokračuje aj na jeseň, priemysel má problémy na Slovensku aj v zahraničí 02 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: ANALÝZA: Kto môže za pád Volkswagenu? 03 - Modified: 2024-09-27 07:17:23 - Feat.: 1 - Title: Nálada v slovenskej ekonomike sa zhoršila, dole ju ťahajú spotrebitelia a priemysel 04 - Modified: 2024-09-19 15:38:03 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: Bratislavský Volkswagen dopláca na záplavy v Česku. Do odvolania odstavuje výrobu dvoch modelov 05 - Modified: 2024-09-18 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Tlak na odklad zákazu rastie: ACEA chce posunúť emisné ciele, Stellantis to odmieta 06 - Modified: 2024-09-17 19:31:03 - Feat.: 1 - Title: Slovensko je zaujímavá krajina. Stačí desať hodín cesty a máte dostupných 350 miliónov zákazníkov (rozhovor)
01 - Modified: 2024-10-28 18:32:10 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Legendárny podnik začína na Záhorí s náborom ľudí. Tí majú elektrifikovať bratislavský luxus 02 - Modified: 2024-10-28 12:56:19 - Feat.: - Title: Nemecký priemysel očakáva ďalšie zhoršenie exportu 03 - Modified: 2024-10-28 09:29:39 - Feat.: - Title: Ceny priemyselných výrobcov boli v septembri 2024 medziročne nižšie o takmer deväť percent 04 - Modified: 2024-10-24 13:05:50 - Feat.: - Title: Namiesto oživenia prichádza jesenné ochladenie. Nemecký priemysel má od obnovenia rastu ešte ďaleko 05 - Modified: 2024-10-23 11:59:38 - Feat.: - Title: Nad tureckým pobrežím vztýčili slovenskú vlajku. Bratislavská firma naliala do fabriky desiatky miliónov
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
29. október 2024 19:11