Spoločnosť PSA, teda Peugeot Citroën, z ktorej sa neskôr po zlúčení s americkým Fiat Chrysler Automobiles stal Stellantis, u nás od spustenia produkcie automobilov v Trnave vyrábala model 207 a neskôr aj jeho nástupcu 208, ktoré často okupovali pozíciu najpredávanejšieho vozidla v Európe. To sa však zmenilo na jeseň minulého roka, keď bola spaľovacia verzia modelu odsunutá do Maroka, batériová zas do španielskej Zaragozy. Aký bol dôvod a nie je odchod tohto konkurencieschopného modelu pre Slovensko na škodu?
Štandardne presúvame výrobu jednotlivých modelov podľa dostupnosti kapacít. Trnava bola z nášho pohľadu správnym miestom na výrobu modelov z portfólia Citroën a Opel. Pre Trnavu je to dobrá správa. Nové modely získala vďaka efektívnosti a kvalite. Čo sa týka modelu 208, tak práve to, že disponujeme množstvom výrobných zariadení, nám dovoľuje presúvať naše kapacity, vyťažovať prevádzky a udržiavať zamestnanosť.
Maroko sa javí ako mimoriadne dôležitý trh pre spoločnosť Stellantis. Čo sú jeho hlavné výhody?
Myslím si, že ide hlavne o nižšie výrobné náklady, kvalita je naprieč všetkými závodmi Stellantisu na rovnakej úrovni. Tiež je to však o logistike, teda o tom, ktoré trhy primárne s daným produktom obsluhujete.
Akými najväčšími problémami sa v dnešných dňoch značka Peugeot zaoberá?
Predajom elektrických vozidiel. Ale ja nevidím túto tému ako problém. Skôr ako príležitosť. Každý trh je iný. Na Slovensku sa napríklad elektrické vozidlá podieľajú na celkových predajoch len na úro...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-09-27 08:05:31 - Feat.: 1 - Title: Pesimizmus v ekonomike pokračuje aj na jeseň, priemysel má problémy na Slovensku aj v zahraničí
02 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: ANALÝZA: Kto môže za pád Volkswagenu?
03 - Modified: 2024-09-27 07:17:23 - Feat.: 1 - Title: Nálada v slovenskej ekonomike sa zhoršila, dole ju ťahajú spotrebitelia a priemysel
04 - Modified: 2024-09-19 15:38:03 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: Bratislavský Volkswagen dopláca na záplavy v Česku. Do odvolania odstavuje výrobu dvoch modelov
05 - Modified: 2024-09-18 09:00:00 - Feat.: 1 - Title: Tlak na odklad zákazu rastie: ACEA chce posunúť emisné ciele, Stellantis to odmieta
06 - Modified: 2024-09-17 19:31:03 - Feat.: 1 - Title: Slovensko je zaujímavá krajina. Stačí desať hodín cesty a máte dostupných 350 miliónov zákazníkov (rozhovor)
01 - Modified: 2024-11-15 16:37:50 - Feat.: - Title: Putin k nám posiela hnojivá v obrovskom množstve, európski výrobcovia sa topia v problémoch
02 - Modified: 2024-11-08 14:39:00 - Feat.: - Title: Priemysel v septembri potiahli autá, nedarilo sa hutníkom, informujú analytici
03 - Modified: 2024-11-08 14:24:02 - Feat.: - Title: Šéf OFZ pre HN: Mnohé huty prežívajú vďaka predaju emisných povoleniek. Prejedajú si tak vlastnú budúcnosť
04 - Modified: 2024-11-08 09:41:05 - Feat.: - Title: Priemysel v septembri dupol na plyn, potiahlo ho kľúčové odvetvie. Ku koncu roka sa však čaká spomalenie
05 - Modified: 2024-11-07 09:27:12 - Feat.: - Title: Elektromobilita má budúcnosť, nie však vynútenou reguláciou, vyhlásil Pellegrini