Zúžené pruhy, obmedzená rýchlosť či výluka kamiónov. Takáto je realita na desiatkach slovenských mostov a problém je čoraz vypuklejší. V zozname nevyhovujúcich objektov pribúdajú aj mosty na dôležitých ťahoch, po ktorých jazdia denne tisícky vozidiel.
Havarijný stav zistili cestári napríklad aj na komunikácii neďaleko od nášho budúceho najdlhšieho tunela Višňové. Dobre na tom však nie sú ani premostenia cez veľké rieky na juhu krajiny. HN sa pozreli na niekoľko mostov v kritickom stave, ako aj na to, ako sa problém, ktorý štátu prerastá cez hlavu, má v budúcnosti riešiť.
Kolaps pri Žiline
Na moste nad riekou Rajčianka hrozil ešte nedávno scenár, že z neho budú musieť cestári vyradiť dopravu. Ide pritom o jednu z obchádzkových trás pre ťažké vozidlá kvôli sanácii Strečna. V júli tak Slovenská správa ciest rýchlo podpísala zmluvu s Doprastavom za zhruba 200-tisíc eur, ktorá rieši podopretie dôležitého prepojenia.
Dôvodom záchrannej akcie bol statický výpočet, ktorý preukázal, že vzhľadom na pokročilú degeneráciu v úložných prahoch most nevyhovuje zaťaženiu podľa noriem. „V prípade neriešenia dôjde k úplnej uzávere a k skolabovaniu dopravy v celej oblasti Žiliny a širšom okolí,“ píše sa v zmluve, podľa ktorej malo byť podopretie realizované ešte v prvom augustovom týždni.
Cesta do Győru
Ďalší havarijný most sa nachádza aj na vyťaženom ťahu smerom na maďarský Győr v Medveďov...
Zostáva vám 85% na dočítanie.