Nad dopravnou mapou hlavného mesta stále visia otázniky. Pred jedenástimi rokmi menila Bratislava pri Slovnafte územné plány, a tak sa z rozsiahlych lužných lesov v tejto oblasti stala plocha pre budúci nový prístav.
Developer Win-Port Invest tu následne ohlásil megaprojekt prístavu s novým bazénom Harbour Park Vlčie hrdlo, ktorý by podľa odhadov mal stáť viac než miliardu eur, zamestnať tisíce ľudí a stať sa novým dopravným uzlom metropoly, kde sa stretáva cestná, železničná aj lodná doprava.
Po viac než dekáde však tento zámer spochybňuje magistrát, ktorý ešte vlani začal pracovať na zmenách územného plánu. Budúcnosť vidí aj na základe štúdií, ktoré dali vypracovať prístavy v intenzívnejšom využití pôvodného bazéna Pálenisko.
Zmeny v územnom pláne by mali z parciel, kde sa zakreslil prístav, znova urobiť „lesy“. K iniciatíve mesta sa nedávno pridal tiež envirorezort, ktorý odmietol, aby firma stavala v oblasti chránených mokradí.
Témy sa chytila aj strana Eduarda Hegera Demokrati. Tí hovoria, že ak sa projekt zrealizuje, Bratislave hrozí najväčší biomasaker za posledných 30 rokov. Strana podáva pre hrozbu výrubu 100-tisíc stromov podnet aj na prokuratúru.
Nie je to štátny záujem
Zostáva vám 78% na dočítanie.