Na trati Komárno – Bratislava si musia cestujúci počkať, kým tam začne premávať súkromník. FOTO: TASR/L. Vallach 
StoryEditor

Štátne vlaky pokračujú na južnej trati ďalej. Súkromník nastúpi na kľúčovú linku najskôr v lete

10.11.2022, 18:31
  • Po osemročnom pôsobení RegioJetu na koľajniciach cez juhozápad Slovenska prišla v roku 2020 zmena.
  • Dočasne tu prevádzku vzal späť štátny dopravca. S novým grafikonom však v tomto roku mal prísť aj nový dopravca.
  • Ten nástup nestihol. Podľa ministerstva by si Leo Express mohol prevziať trať v budúcom roku.

Ešte mesiac a vlaky budú jazdiť podľa nového poriadku. Revolučný grafikon má priniesť väčšie zmeny než po minulé roky. Jednou z najväčších avizovaných zmien bol nástup nového súkromného dopravcu na linke, ktorá spája Komárno a Dunajskú Stredu s Bratislavou.

Od 11. decembra tu mal jazdiť Leo Express, ktorý nedávno vyhral súťaž na prevádzku linky počas deviatich rokov. Pôvodne sa počítalo, že súkromník nastúpi od decembra budúceho roka, so štátom sa však dohadovali aj o skoršej alternatíve. Teda že začnú fungovať už o niekoľko týždňov. Scenár s „bonusovým nástupom“ však zlyhal.

Šibeničný decembrový termín sa totiž nepodarí stihnúť, štát priznáva, že to očakával.

„Ministerstvo dopredu počítalo s tým, že vzhľadom na možnosti trhu s vlakmi a vagónmi môže byť pre Leo Express problém zabezpečiť za taký krátky čas dostatok vozidiel, čo sa napokon aj stalo,“ povedala Miriama Švikruhová z odboru komunikácie rezortu. 

image

Súkromník na hlavnej trati Bratislava - Košice? Minister dopravy urobil zásadný krok

Monopol zostáva

Zlato-čierne vlaky mali v prvom roku prevádzky jazdiť v spolupráci so štátnym dopravcom Železničná spoločnosť Slovensko. Medzi scenármi bola kooperácia v podobe vzájomného združenia oboch firiem či formou subdodávok. Štátny dopravca však potvrdil, že k dohode medzi nimi a Leo Expressom nedošlo.

„V tejto chvíli chystáme ponuku (pre ministerstvo, pozn. red.) na obsluhu celej siete,“ povedal hovorca železničnej spoločnosti Tomáš Kováč.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-11-05 18:16:44 - Feat.: 1 - Title: Súkromník na hlavnej trati Bratislava - Košice? Minister dopravy urobil zásadný krok 02 - Modified: 2022-10-05 14:18:04 - Feat.: 1 - Title: Šéf slovenského Metransu: Kamióny do Istanbulu nahradia vlaky. Nové linky plánujeme aj na Balkán 03 - Modified: 2022-09-28 07:26:26 - Feat.: 1 - Title: Vlaky na Pohroní jazdia tridsiatkou a meškajú tisíce minút. Koľajnice dostanú injekciu v desiatkach miliónov
01 - Modified: 2024-11-07 09:03:19 - Feat.: - Title: Súťaž šitá pre ZSSK vyvolá problém. Sklz v liberalizácii musíme riešiť v Bruseli spolu s Rakúšanmi či Dánskom 02 - Modified: 2024-07-04 15:17:33 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura pre HN: Bohužiaľ v Česku rušňovodiči jazdia na červenú. My sme však na tom veľmi dobre 03 - Modified: 2024-06-04 11:18:26 - Feat.: - Title: Leo Express si rozbíja vlaky na priecestiach. Južná trať je v zrážkach rekordérom, problém je však širší 04 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 05 - Modified: 2024-02-16 18:30:00 - Feat.: - Title: Česi šetria vďaka súkromníkom na trati milióny eur, u nás tendre viaznu. Dôvodom má byť medzinárodná linka
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 15:58