StoryEditor

Šéf slovenského Metransu: Kamióny do Istanbulu nahradia vlaky. Nové linky plánujeme aj na Balkán

12.09.2022, 00:00

V rozhovore s riaditeľom Metrans Danubia Petrom Kissom sa dozviete:

  • Ako nákladnej doprave robí na koľajniciach problém masívna rekonštrukcia.
  • V čom sa odlišuje nákladná doprava na Slovensku oproti Rakúsku.
  • Prečo má Dunajská Streda potenciál stať sa stredoeurópskym centrom prepravy.
  • Čo bolo dôvodom, že doprava z Turecka prešla z kamiónov na koľajnice.

Energetická kríza trápi v súčasnosti mnohé firmy naprieč segmentami. Železnice sú pritom jedny z najväčších odberateľov elektrickej energie. Ako sa aktuálna situácia dotýka vašej spoločnosti?

Sme už v období, keď by sme mali dávať niektorým našim klientom kalkulácie, ako budú vyzerať cenové ponuky v budúcom roku. Dnes však stále nevieme, za akú cenu budeme nakupovať energiu v budúcom roku. V železničnej doprave sú na Slovensku monopolným predajcom trakčnej energie Železnice Slovenskej republiky. Pokiaľ dobre viem, tak stále nemajú nakúpenú žiadnu elektrinu. Nie je to však len syndróm Slovenska. Situácia je rovnaká v Maďarsku aj v Českej republike. V našom regióne to je, bohužiaľ, tak, že štát dodáva energiu cez správcu infraštruktúry a trh nie je liberalizovaný.

Ako by to podľa vás malo vyzerať?

Najideálnejšie by to bolo, keby sme si mohli všetci nakupovať energiu na vlastné riziko. Či si dnes kúpim zásoby za 500 eur a zajtra za 1 000, je moje podnikateľské rozhodnutie. Nikto nemôže povedať nič okrem môjho akcionára. Takto musíme čakať na koniec roka, keď sa dozvieme, za akú cenu bola elektrická energia obstaraná.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 92% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-09-08 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Železnice zvažujú zdražovanie vlakov InterCity. Hrozí, že im účet za elektrinu presiahne 100 miliónov 02 - Modified: 2022-08-31 12:55:55 - Feat.: 0 - Title: Železnice upravujú cestovné poriadky. Pozrite si kompletný prehľad zmien a dátum, od kedy platia 03 - Modified: 2022-08-14 13:21:04 - Feat.: 1 - Title: Šéf Leo Expressu pre HN: Na Slovensku zvažujeme ďalšiu priamu linku
01 - Modified: 2024-11-02 10:54:09 - Feat.: - Title: Studená zima je riziko pre Európu. Ako sa zmení trh s energiami? 02 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola? 03 - Modified: 2024-11-01 07:39:34 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil? 04 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov 05 - Modified: 2024-10-29 15:01:34 - Feat.: - Title: Slovensko bude potrebovať 77-tisíc pracovníkov v oblasti obnoviteľných zdrojov, je potrebné vzdelanie
menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
04. november 2024 01:12