Keďže životný štýl mileniálov je v súlade s nákupom bioproduktov, tento trh ešte zosilnie. Taký bol záver štúdie americkej organickej podnikateľskej komunity v roku 2017. Ich odhad bol správny: segment so „zdravším“ sortimentom rástol až do vlaňajška dvojciferne. Prvé trhliny v pláne sa objavili minulý rok, keď tu predaje klesli o pol percenta. Tentoraz má nakročené k ešte horším číslam.
Navzdory túžbe spotrebiteľov nakupovať tovar šetrnejší k prírode, v nákupných košíkoch sa bioartikle objavujú čoraz menej. Len od januára sa znížil ich predaj o vyše päť percent. Na regáloch ostávajú opustené z viacerých dôvodov, no hlavne kvôli inflácii. Ako prezrádza medzinárodná štúdia výskumnej spoločnosti NielsenIQ, v dobe rastúcich cien a zníženej kúpyschopnosti je sortiment priemerne približne o tretinu drahší oproti bežným produktom.
Tento trend je pritom možné badať aj na Slovensku.
Biznis hlási nebezpečenstvo
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 80% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-03 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Paradox na trhu s kávou. Kým energetická kríza ničí potravinárov, malým pražiarňam sa darí
02 - Modified: 2022-10-04 16:14:38 - Feat.: 1 - Title: Plus 1 300 percent za energie. Predávajú svoje vína do michelinovských reštaurácií, teraz im hrozí koniec
03 - Modified: 2022-10-02 08:44:14 - Feat.: 1 - Title: Cena najpredávanejšej minerálky na Slovensku stúpla o pätinu. Top hráča na trhu zasiahla kríza
01 - Modified: 2024-11-19 15:24:04 - Feat.: - Title: Vláda podľa vzoru Maďarska spúšťa „porovnávač“ cien potravín. U našich susedov o stránke nikto nevie
02 - Modified: 2024-09-23 17:30:00 - Feat.: - Title: Zasadí vláda reťazcom ťažkú ranu? Danko načrtol novú daň
03 - Modified: 2024-09-06 11:28:30 - Feat.: - Title: Obraty reťazcov poskočili. Koľko zarobil Lidl či Kaufland?
04 - Modified: 2024-08-28 11:42:08 - Feat.: - Title: Kto stojí za modelom Civic, X5 alebo Kuga? Uhádnite v kvíze výrobcov známych áut
05 - Modified: 2024-07-26 12:41:54 - Feat.: - Title: Biopotraviny verzus Slováci: ktorá skupina ľudí ich preferuje a darí sa ich reťazcom predávať?