V susednom Rakúsku jazdia vlaky po 5 700-kilometrovej sieti koľají. U nás je rozsah tratí o dve tisícky kilometrov skromnejší. Napriek tomuto rozdielu však náš štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko prevádzkuje viac než dvakrát toľko kamenných predajní cestovných lístkov než jeho rakúsky náprotivok ÖBB.
Efektívnejšiemu vynakladaniu peňazí daňových poplatníkov by mohol pomôcť nákup automatov na lístky. Tie by si na seba zarobili už počas prvého roka a ročne by ušetrili štátnej akciovke 12 miliónov eur.
Na tento problém, ako aj iné neefektívnosti poukázal audit ministerstva financií za obdobie od roku 2015 po marec 2021. HN majú k dispozícii správu, ktorá vyčíta národnému dopravcovi 17 nedostatkov.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 90% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-05 14:18:04 - Feat.: 1 - Title: Šéf slovenského Metransu: Kamióny do Istanbulu nahradia vlaky. Nové linky plánujeme aj na Balkán
02 - Modified: 2022-09-08 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Železnice zvažujú zdražovanie vlakov InterCity. Hrozí, že im účet za elektrinu presiahne 100 miliónov
03 - Modified: 2022-09-05 07:19:47 - Feat.: 0 - Title: Cestovný lístok za deväť eur na celý mesiac. Nezvyčajný experiment prinútil ľudí presadnúť z áut do vlakov
01 - Modified: 2024-06-27 13:33:20 - Feat.: - Title: Jeseň ukáže, či konsolidačný balíček utlmí letný ekonomický optimizmus
02 - Modified: 2024-06-27 16:33:08 - Feat.: - Title: Naše reálne zárobky stúpnu najviac za posledné roky, na daniach štátu zaplatíme o stovky miliónov viac
03 - Modified: 2024-06-20 12:11:49 - Feat.: - Title: Šéf Inštitútu finančnej politiky Valachy končí od augusta vo funkcii. Jeho nástupcu určí výberové konanie
04 - Modified: 2024-06-17 15:51:34 - Feat.: - Title: Ratingové agentúry v prípade Slovenska zvolili vyčkávaciu taktiku. Oceňujú plány na konsolidáciu
05 - Modified: 2024-06-17 15:29:16 - Feat.: - Title: Úradníci spadajúci pod Kamenického kritizujú Kaliňákove nákupy. Najväčším problémom je cena