V susednom Rakúsku jazdia vlaky po 5 700-kilometrovej sieti koľají. U nás je rozsah tratí o dve tisícky kilometrov skromnejší. Napriek tomuto rozdielu však náš štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko prevádzkuje viac než dvakrát toľko kamenných predajní cestovných lístkov než jeho rakúsky náprotivok ÖBB.
Efektívnejšiemu vynakladaniu peňazí daňových poplatníkov by mohol pomôcť nákup automatov na lístky. Tie by si na seba zarobili už počas prvého roka a ročne by ušetrili štátnej akciovke 12 miliónov eur.
Na tento problém, ako aj iné neefektívnosti poukázal audit ministerstva financií za obdobie od roku 2015 po marec 2021. HN majú k dispozícii správu, ktorá vyčíta národnému dopravcovi 17 nedostatkov.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 90% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-10-05 14:18:04 - Feat.: 1 - Title: Šéf slovenského Metransu: Kamióny do Istanbulu nahradia vlaky. Nové linky plánujeme aj na Balkán
02 - Modified: 2022-09-08 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Železnice zvažujú zdražovanie vlakov InterCity. Hrozí, že im účet za elektrinu presiahne 100 miliónov
03 - Modified: 2022-09-05 07:19:47 - Feat.: 0 - Title: Cestovný lístok za deväť eur na celý mesiac. Nezvyčajný experiment prinútil ľudí presadnúť z áut do vlakov
01 - Modified: 2024-10-25 10:36:57 - Feat.: - Title: Čerpanie nových eurofondov je na úrovni asi jedného percenta, celkovo je v programe viac než 12 miliárd
02 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy
03 - Modified: 2024-10-19 12:42:04 - Feat.: - Title: Dohoda o pôžičke medzi Slovenskom a Medzinárodným menovým fondom sa má predĺžiť
04 - Modified: 2024-10-18 15:09:23 - Feat.: - Title: Za prenájmom rušňov sú aj konsolidačné tlaky. Pomôžu aj pri nahradení IC-čiek
05 - Modified: 2024-10-18 07:46:39 - Feat.: - Title: Mínové pole Jozefa Ráža. Minister stúpil na otlak rovno celej krajine