„Prišiel som si kúpiť televízor. S rodinou sme počkali na zľavy a urobili sme si Vianoce trochu neskôr. Ešte pred týždňom by som za to isté zaplatil oveľa viac,“ povedal pre HN Ján Minárik, ktorý si z predajne s elektronikou v bratislavskom obchodnom centre Avion odniesol televízor s takmer 50-percentnou zľavou.
Minárik bol jedným z tisícok Slovákov, ktorých po sviatkoch nalákali zľavy vo výške niekoľkých desiatok percent. Mnohí z nich odložili nákup najmä nákladnejších vianočných darčekov, aby vďaka veľkým posviatočným zľavám ušetrili aj stovky eur.
Nakupujúci aj z Maďarska
Zľavy pritom ponúkala väčšina veľkých i menších obchodov. Zlacnené bolo takmer všetko – od oblečenia, obuvi, elektroniky, kníh či športových potrieb. Najväčší záujem bol však o oblečenie a elektroniku. „Na nákup ma prilákali výrazné zľavy. Na oblečenie mojej obľúbenej športovej značky je napríklad zľava až 60 percent. Navyše nikde inde na Slovensku ju nedostanem, oplatilo sa mi sem teda docestovať,“ pochvaľuje si akciové ceny Gabriel Demeter. Ten do Bratislavy prišiel kvôli nákupom až z maďarského Miškovca. Podľa vlastných slov pritom povianočné výpredaje využíva pravidelne nielen v Bratislave, ale aj v Košiciach.
Väčšinu zákazníkov včera na obed tvorili rodiny s deťmi. Počas nedele tak spojili rodinnú prechádzku s výhodnými nákupmi. „Zľavy vo veľkom nevyužívam, ale už keď som tu, rozhodla som sa nakúpiť. Zamerala som sa najmä na zimné športové oblečenie pre seba a rodinu,“ uviedla pre HN jedna z nakupujúcich Michaela Müllerová.
Tá sa v Avione zastavila po návšteve príbuzných. „Určite sa poobzerám aj po ostatných predajniach, ktoré zľavy ponúkajú,“ dodáva Monika.
Návštevnosť a tržby sa zvyšujú
Výpredaje v Avione sa začali 27. decembra a pokračovať budú aj v januári. „S výpredajmi štartujú najmä veľké obchodné reťazce a postupne v priebehu januára sa do zliav začnú zapájať aj menšie obchody. Výšku zliav si určujú sami nájomníci, tá sa oproti minulému roku veľmi nemenila,“ uviedla pre HN Andrea Aujeská, riaditeľka nákupného centra Avion Shopping Park v Bratislave.
Podľa jej slov sú výpredaje tento rok kratšie, ale o to intenzívnejšie. „Návštevnosť sa zvyšuje oproti zvyšným mesiacom o približne 30 percent,“ dodáva Aujeská. Najžiadanejším artiklom sú podľa jej slov elektronika, móda, obuv a športové potreby.