Minulý rok bol z hľadiska hospodárskych výsledkov pre spoločnosť prelomový – dosiahla tržby 126 miliónov eur, čo je historicky najviac. Čo sa o tieto výsledky pričinilo v najväčšej miere? Silné leto?
Myslím si, že leto je v rámci slovenského pivného trhu naozaj veľmi silným faktorom a rozhodne našej firme veľmi pomáha. Svoju rolu zohrala aj premiumizácia nášho portfólia, dôraz na značky v on-trade (napríklad bary) aj off-trade (napríklad obchody).
Rovnako sme znova obohatili aj naše nealkoholické portfólio a zákazníci to ocenili. Zmenili sme tiež prístup v rámci obchodných procesov.
Ako presne?
Viac sa sústreďujeme na pomoc našim zákazníkom a obchodným partnerom v on-trade. Teda majiteľom reštaurácií, pubov a podobne. Chceme byť ich konzultantom a pomáhať im s podnikaním.
Rovnako sme sa naučili, že to, koľko piva predáte, je priamo úmerné tomu, v akom prostredí pivo predávate. Ako to v prevádzke vyzerá, v akom stave je sociálne zariadenie, či sa tam dá aj jesť. A s týmto všetkým majiteľom pomáhame, sme toho súčasťou.
Vznikla teda v rámci firmy aj nová pozícia konzultanta alebo táto náplň práce pribudla súčasným zamestnancom?
Zmenili sme náplň obchodného zástupcu. Popravde sme sa trochu obávali toho, že keď to zmeníme a človek tam chodí iba v roli konzultanta, ale fyzicky neberie objednávky, že to spôsobí nejaký výpadok, že by sa nám chvíľku nedarilo. Ale nebolo to tak, stále sme pre zákazníkov jednotka medzi obchodnými partnermi.
A kto teraz prijíma objednávky?
Toto všetko sa už deje cez telesales, čo je tiež úplne nová divízia v rámci našej spoločnosti. To automaticky proaktívne kontaktuje zákazníka tak, aby mu bol závoz piva doručený vždy včas a spotrebiteľ dostal načapované to najčerstvejšie pivo.
Majiteľ krčmy tak už nemusí mať objednávanie na pamäti, celý proces mu uľahčíme. S obchodným zástupcom potom rieši skôr individuálne potreby danej prevádzky, rozvoj a priestor na zlepšenie.
Vy šéfujete Plzeňskému Prazdroju Slovensko vyše dvoch rokov. V tomto období prešla spoločnosť aj zmenou názvu z Pivovarov Topvar na súčasný. Ako brali túto zmenu vaši obchodní partneri?
Myslím si, že z toho externého uhla pohľadu nám zmena názvu pomohla v dvoch oblastiach. Prvá je, že máme lepšiu reputáciu u zákazníkov, teda u našich obchodných partnerov.
Ďalšia vec sú naši poten...
Zostáva vám 85% na dočítanie.