StoryEditor

Vydarené kupé Mercedesu nahrádza až dva modely. Potešil priestor, spotreba i komfort

19.05.2024, 00:00
  • Nemecká prémiová automobilka Mercedes-Benz sa rozhodla z ponuky vyškrtnúť kupé i kabriolet triedy C a E.
  • Náhradou vo výsledku až za štvoricu modelov je novinka CLE, ktorá sa veľkosťou zasadzuje medzi spomínané triedy.
  • V teste sme sa pozreli na kupé variant, konkrétne vo verzii 300 4Matic s mild-hybridným štvorvalcom. Aký je?

Pravé kupéčka, teda dvojdverové modely áut, patria v dnešnej dobe k čoraz ohrozenejšiemu druhu. Pozornosť zákazníkov sa totiž zameriava prevažne na populárne crossovery a SUV, prípadne na praktickejšie a klasickejšie sedany alebo kombíky. Kupé tak patria a v podstate i vždy patrili k štýlovkám, ktoré nemajú dosahovať extrémne predajné čísla, no záujemcom ponúknu eleganciu, športovosť a odlíšia ich na cestách.

A práve aj z dôvodu klesajúceho záujmu sa Mercedes teraz rozhodol k odvážnemu, ale pochopiteľnému a rozumnému kroku – svoje známe kupéčka odvodené z triedy C a E, vymenil za jediný model. Novinka CLE poslúži k optimalizácii ponuky značky a pre motoristov znamená akýsi kompromis medzi všetkými spomínanými triedami „dvojdverákov“ zo Štuttgartu.

Automobilka to neurobila prvoplánovo, s modelom sa perfektne vyhrala a v redakčnom teste nám CLE chcelo dokázať či úlohu „nástupcu“ zvládne bez akýchkoľvek problémov. Okrem toho, už onedlho dorazí aj jeho otvorená verzia v podobe kabrioletu, takže táto trieda nahradí vo výsledku až štyri pôvodné modely z portfólia výrobcu. Neľahká úloha si vyžaduje veľké kvality, ako na tom CLE Coupé 300 4Matic je?

Elegancia i športovosť

Rozmerovo sa novinka radí niekde uprostred medzi pôvodné C Coupé a E Coupé. Na dĺžku dosahuje 4 850 milimetrov, na šírku má 1 861 milimetrov a na výšku skromných 1 423 milimetrov. Rázvor pritom disponuje hodnotou 2 865 milimetrov, takže vo výsledku nejde o práve malé auto, svoju veľkosť však úspešne maskuje. Bližšie má každopádne k triede E než C.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 81% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-15 12:08:44 - Feat.: 1 - Title: Mercedes otáča: Elektromobilita už nie je prioritou, osemvalec vráti do ostrých modelov 02 - Modified: 2024-04-30 09:10:00 - Feat.: 1 - Title: Preplatíte aj vyše 20 percent. Stočené kilometre umelo ovplyvňujú cenu áut, tvrdí štúdia 03 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: 1 - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 04 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: 1 - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 05 - Modified: 2024-04-20 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Rodinný elektromobil s brutálnym výkonom: potešil kvalitou i jazdou, no nie dojazdom 06 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: 1 - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut
01 - Modified: 2024-11-19 10:30:00 - Feat.: - Title: Toto bude záchrana Jaguaru po jeho klinickej smrti? Super-sedan príde v roku 2026 02 - Modified: 2024-11-18 10:30:00 - Feat.: - Title: Škoda prináša úplne novú verziu Enyaqu. Elektromobil cenou podlieza vlajkový Kodiaq 03 - Modified: 2024-11-17 05:00:00 - Feat.: - Title: Nič zásadné mu nechýba, ale ponúkne dosť za svoju cenu? Vyskúšali sme nový fanúšikovský Samsung 04 - Modified: 2024-11-16 23:00:00 - Feat.: - Title: Nemusí zostávať iba v meste. Malá Toyota prešla náročným testom v chlade a kopcoch 05 - Modified: 2024-11-15 23:00:00 - Feat.: - Title: Toto sú najlacnejšie autá na slovenskom trhu. Na hranicu 10-tisíc eur rovno zabudnite
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. november 2024 15:16