StoryEditor

Obľúbené české SUV spravilo veľký skok vpred. Slovákom však poriadne zamotá hlavu

28.04.2024, 00:00
  • V podstate prvý SUV produkt automobilky Škoda Auto dokázal dosiahnuť úctyhodný úspech.
  • Teraz je rad na nástupcovi, aby kvality či predajné čísla predchodcu obhájil a ideálne ich aj citeľne prekonal.
  • Počas prvých španielskych kilometrov sme sa pozreli na top diesel, ale aj prvýkrát dostupný plug-in hybridný Kodiaq.

Keď mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v roku 2016 uviedla na trh svoje vôbec prvé SUV (špeciál Trekka nepočítame), trend športovo-úžitkových vozidiel v tom čase jasne naberal na svojej popularite. Vstup do týchto vôd tak značka stihla v tom najvyššom čase a netrvalo dlho, kým sa Kodiaq zaradil medzi vôbec najpredávanejších SUV zástupcov na Slovensku. Veď z prvej generácie sa u nás predalo viac ako 10 700 kusov. Celkovo si však majiteľov našlo až vyše  866-tisíc kúskov. 

Druhá generácia obľúbeného Kodiaqu má pred sebou preto neľahkú úlohu – nadviazať na úspech svojho predchodcu a ideálne ho v predajoch ešte prekonať. Potenciál na to nepochybne má, o čom sme sa medzi prvými presvedčili počas dynamickej prezentácie v okolí španielskej Barcelony.

Pozrite si galériu s bielym naftovým Kodiaqom, rovnako ako s plug-in hybridným v novej farbe Zlatá Bronx metalíza:

Priať mu v predajoch môže čiastočne aj to, že podľa neoficiálnych informácií má ísť spolu s novou generáciou Superbu o posledné úplne nové spaľovacie modely značky, tie ďalšie už budú elektrické alebo pôjde len o facelift už existujúcich vozidiel. Nám sa do rúk počas prvých jázd dostala najvýkonnejšia naftová verzia, no pozreli sme sa aj na novinku v podobe plug-in hybridu.

Čo sa zmenilo?

Vizuálnych rozdielov v prípade karosérie vidieť hneď niekoľko, predĺžená kapota je zakončená kolmou maskou chladiča a prepracovaným nárazníkom, čo pridáva Kodiaqu na robustnosti.

Od predchodcu preberá novinka riešenie svetlometov, rozdelených do dvoch segmentov, avšak v útrobách pracuje už LED Matrix technológia novej generácie s ešte efektívnejším vyrezávaním protiidúcich áut. To tvrdí teória, prax však otestujeme až počas domácich testov v noci. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 83% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: 1 - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 02 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: 1 - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 03 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: 1 - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 04 - Modified: 2024-03-28 12:15:00 - Feat.: 1 - Title: Zlé berú a dobré pridávajú. Aké sú nové verzie dôležitých škodoviek na vlastnej koži? 05 - Modified: 2024-03-23 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Vyskúšali sme český kombík zo Slovenska: Očakávaná novinka ponúka brutálny priestor
01 - Modified: 2024-11-13 11:00:00 - Feat.: - Title: Audi „žongluje“ so svojou identitou. Zahodilo štyri kruhy a predstavilo novú značku AUDI 02 - Modified: 2024-11-13 07:00:00 - Feat.: - Title: Mrakodrapy, v ktorých nikto nežije. V gigantických vežiach nie sú kancelárie ani byty, ich účel ťa prekvapí 03 - Modified: 2024-11-12 13:00:00 - Feat.: - Title: Ďalšia značka priznala chybu a robí krok späť. Do jej modelov sa vrátia fyzické tlačidlá 04 - Modified: 2024-11-12 10:00:00 - Feat.: - Title: Zákaz aj napriek snahe. Koniec spaľovacích motorov v EÚ platí, nastane od roku 2035 05 - Modified: 2024-11-11 23:00:00 - Feat.: - Title: Skvelý zvuk, viacero prekvapení, ale absentuje základná funkcia. Takéto sú lacné slúchadlá od Sony
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
14. november 2024 03:13