Hoci Škoda a jej modely sú spájané pre mnohých najmä s pretekmi rely, v minulosti si automobilka výrazne „pričuchla“ aj k vytrvalostným pretekom. V januári 1936 si napríklad Škoda Popular Sport prišla na vysiľujúcej a takmer štyritisíc kilometrov dlhej Rallye Monte-Carlo pre druhé miesto vo svojej kategórii. O rok neskôr tento úspech zopakovala Škoda Rapid.
V roku 1948 však sériové vozidlo Škoda 1101 oslávilo trojnásobné víťazstvo v triede na 24-hodinových pretekoch v Spa-Francorchamps (Belgicko). Škoda Sport, dvojmiestny špeciál postavený na technickom základe vozidla Škoda 1101, sa v roku 1950 zúčastnila slávnych pretekov 24 hodín Le Mans a v roku 1953 sa s rýchlosťou 197,8 km/h stal model Škoda Supersport s kompresorom preplňovaným motorom najrýchlejším českým vozidlom svojej éry.
Obe tieto otvorené vozidlá s technikou Škoda 1101 dosiahli množstvo víťazstiev na okruhových pretekoch vo východnej Európe. Neskôr bol ukážkou brilantnej inžinierskej práce v rámci reštrikcií panujúcich za železnou oponou špeciál Škoda 1100 OHC. Otvorené dvojmiestne vozidlo s karosériou zo sklolaminátu bolo takmer neporaziteľné.
Na rozdiel od predchádzajúcich typov Škoda Sport a Supersport, používajúcich upravený robustný podvozok sériového modelu tvoril základ špeciálu 1100 OHC priestorový rám zvarený z tenkostenných oceľových trubiek. K vynikajúcim jazdným vlastnostiam prispievalo aj takmer ideálne rozloženie hmotnosti na nápravy. Škoda teraz pripravila koncept, odkazujúci práve na legendu 1100 OHC. Novinky sa nedotknete, nekúpite ju, no zajazdiť si na nej predsa len môžete.
Zostáva vám 79% na dočítanie.